MANJE RESURSA. VEĆI UŽITAK U VOŽNJI.

BMW EfficientDynamics u BMW Serije 5 Touring.

BMW Serije 5 Seedan takođe predvodi u pogledu efikasnosti. Svaki BMW Serije 5 poseduje paket mera i tehnologija iz BMW EfficientDynamics sistema, koje značajno smanjuju potrošnju goriva i emisiju toksičnih gasova – radi većeg užitka u vožnji.

BMW 520d

BMW 520d.

BMW TwinPower Turbo 4-cilindrični dizel motor iz BMW 520d proizvodi izvanrednih 140 kW (190 KS) iz zapremine od 2.0 litre. Kombinacija CommonRail direktnog ubrigavanja i turbo punjača sa varijabilnom geometrijom turbine omogućava maksimalnu brzinu od 229 km/h (Steptronic transmisija: 226 km/h, cDrive Steptroni transmisija: 220 km/h) i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8.1 sekundi (Steptronic transmisija: 8.0, xDrive Steptronic transmisija: 8.2 sekundi), sa obrtnim momentom od 400 Nm od 1,750 do 2,500 obr/min. Prosečna potrošnja goriva: 4,6 do 5.0 l/100 km (Steptronic transmisija: 4.5 do 4.9 l, xDrive Steptronic transmisija: 4.8 do 5.2 litara) sa emisijom CO2 gasova od 122 do 137 g/km (Steptronic transmisija: 118 do 128 g/km, xDrive Steptronic transmisija: 127 do 137 g/km).

ECO PRO REŽIM.

Ekonomičan ECO PRO režim inteligentno prilagođava karakteristike ubrzanja i transmisije, kao i grejanje i rad klima uređaja. ECO PRO saveti vam pomažu da optimizujete vašu vožnji a bonus domet vam pokazuje koliko ste kilometara dobili zahvaljujući optimizovanoj potrošnji goriva putem ECO PRO režima.
ECO PRO režim pomaže vozačima da smanje potrošnju goriva za 20 procenata, u zavisnosti od individualnog stila vožnje. Funkcije krstarenja, proaktivni sistem za pomoć vozaču i ECO PRO ruta omogućava dodatnih pet procenata uštede. Ove funkcije su dostupne samo uz Steptronic transmisiju i Professional navigacioni sistem. Potencijal za uštedu je izračunat putem internih studija potrošnje goriva.

  • Funkcija krstarenja

    Još jedan funkcija ECO PRO režima je funkcija krstarenja u kombinaciji sa Steptronic transmisijom: u ako pri brzinama između 50-160 km/h vozač skine nogu sa pedale gasa a ne pritisne pedalu kočnice, sistem ne koristi snagu motora za poketanje automobila, drugim rečima automobil krstari.  

  • Sistem za predviđanje rute

    Sistem za predviđanje rute zajedno sa Professional navigacionim sistemom predstavlja veoma inovativnu funkciju ECO PRO režima. Baziran na podacima iz navigacionog sistema, sistem detektuje krivine, naseljene oblasti, obilaznice, T raskrsnice, ograničenja brzine i isključenja sa autoputa uz rutu koju ste odabrali i daje vam savete o smanjenju brzine. Proaktivni sistem za pomoć vozaču takođe efikasno kontroliše funkciju krstarnje.

  • ECO PRO ruta

    ECO PRO režim takođe koristi ECO PRO rutu koja zajedno sa novom generacijom Professional navigacionog sistema prati razne paramtere, na primer kao što je stil vožnje i trenutna situacija u saobraćaju i uslovi na putu, kako bi izračunao putanju koja zahteva najmanje goriva. Putni računar prikazuje dodatnu kilometražu, drugim rečima pokazuje vam koliko se kilometara dodatnog dometa dobili koristeći ECO PRO režim.

EU6 NORMA O IZDUVNIM GASOVIMA.

EU6 norma o izduvnim gasovima

EU6 NORMA O IZDUVNIM GASOVIMA.

BMW motori su uvek bili ispred svog vremena, još od 1917 godine. Motori u BMW Seriji 5 Touring su odličan dokaz ove činjenice. Sa izvanrednim perfromansama, spontanom reakcijom i veoma mirnim radom, oni ispunjavaju najviše standarde kultivisane udobnosti tokom vožnje.
BluePerformance tehnologija, standardna na svim dizel motorima, predstavlja modernu tehnologiju i omogućava dodatnu optimizaciju izduvnih gasova motora. Pored filtera dizel čestica i oksidacionog katalizatora, azot oksid konverter dodatno smanjuje NO2 u izduvnim gasovima. Neki modeli ragrađuju azot oksid na drugačiji način: SCR konverter (SCR=selektivna katalitička redukcija) sa AdBlue ubrizgavanjem. Hemijska reakcija pokrenuta putem ubrizgavanja ureja rastvora AdBlue smanjuje NO2. Na duže staze ovo rezultira jednim od najčistijih dizel vozila u svetu sa konzistentno smanjenim emisijama gasova. Naj ovaj način su ispunjenje i najstrožije EU6 norme.

Aerodinamika

AERODINAMIKA.

Dizajn čitavog vozila je urađen u skladu BMW EfficientDynamics filozofije. Optimizovani, aerodinamični prednje branik i podvozje poseduju inovativne poboljšana koja smanjuju otpor vazduha i potrošnju goriva.
Kompletan prednji kraj predstavlja otelotvorenje BMW EfficientDynamics filozofije, uključujući novi dizajn prednjeg branika. Optimizovani dizajn usisnika vazduha takođe povećava aerodinamčnost – time smanjuju otpor vazduha. Isto se odnosi na lukove točkova, koji su dizajnirani specifično radi smanjenje trubulencije.
Ravno podvozje, koje takođe štiti motor, predstavlja dodatni detalji koji u velikoj meri poboljšava aerodinamičnost vozila. Novi poklopac ne samo pruža poboljšanja u pogledu aerodinamičnosti: već takođe poboljšava zvučnu izolaciju i pruža bolju zaštitu od rđe.

REGENERAGITVNO KOČENJE.

Regeneragitvno kočenje

REGENERAGITVNO KOČENJE.

Kinetička energija.

Svaki put kada se aktiviraju kočnice generiše se kinetička energija koja do skora nije bila iskorišćena. Renegenracija kočione energije koristi prednosti ovog dugo zanemarenog potencijala. Sistem koristi energiju krstarenja koja se generiše kada vozač koči ili skine nogu sa pedale gasa i pretvara je u električnu energiju. Ova energija se koristi za punjenje akumulatora. Zahvaljujući inteligentnom sistemu upravljanja energije alternator ne mora stalno raditi, što umanjuje naprezanje i habanje generatora. Rezultat je smanjena potrošnja goriva i veće performanse – u skladu sa BMW EfficientDynamics filozofijom.

AUTOMATSKA STANI/KRENI FUNKCIJA.

Automatska Stani/Kreni funkcija

AUTOMATSKA STANI/KRENI FUNKCIJA.

Uštediite gorivo gašenjem motora.

Automatska Stani/Kreni funkcija omogućava da se gorivo troši samo kada se vozilo kreće.Kada vozilo stoji u mestu, na primer na semaforu, automatska stani/kreni funkcija koristi potencijal za uštedu energije i gasi motor čim je transmisija vozila u neutralnom položaju a vozač pomeri nogu sa pedale kvačila (manuelna transmisija) ili kada vozač potpuno zaustavi vozilo (Steptronic transmisija).
Signal na info ekranu pokazuje da li je funkcija aktivna. Čim vozač pritisne pedalu kvačila (manuelna transmisija) ili pomeri nogu sa pedale kočnice (Steptronic transmisije), motor se automatski pali omogućavajući vam na brzo i jednostavno nastavite sa vožnjom.
Automatska Stani/Kreni funkcija nikada ne kompromituje udobnost i bezbednost tokom vožnje, jer nije aktivna ako motor nije postigao optimalnu radnu temperaturu, unutrašnjost nije dovoljno ohlađena/ugrejana, napon akumulatora je prenizak ili okrećete volan. Centralna kontrolna jedinica ponovo pali motor, čak i kada automobil stoji u mestu – na primer, ako automobil krene da se kotrlja ka napred ili se vetrobran staklo zamagli. Automatska Stani/Kreni funkcija se može ugasiti u bilo kom trenutku pritiskom na taster.