Dinamičnost vožnje i efikasnost u BMW M6 Coupe

ENTUZIJAZAM RASTE. PROLAZNO VREME PADA.

BMW M

Dinamičnost vožnje i efikasnost u BMW M6 Coupe.

ENTUZIJAZAM RASTE. PROLAZNO VREME PADA.

Dinamičnost vožnje i efikasnost u BMW M6 Coupe.

Kada se M TwinPower Turbo 8-cilindrični benzinski motor probudi ispod produžene haube, granica između zaustavne trake i garaže nije više jasna. Njegovi trkački geni su očigledni – BMW M6 Coupe puca od agilnosti i preciznosti u svakom vlaknu. Konturisani lagani krov spušta centar gravitacije automobila – povećavajući dinamične performanse i efikasnost vozila. Ovo stavlja elegantni sportski kupe na prvo mesto svaki put.

ENTUZIJAZAM RASTE. PROLAZNO VREME PADA.Dinamičnost vožnje i efikasnost u BMW M6 Coupe.

Kada se M TwinPower Turbo 8-cilindrični benzinski motor probudi ispod produžene haube, granica između zaustavne trake i garaže nije više jasna. Njegovi trkački geni su očigledni – BMW M6 Coupe puca od agilnosti i preciznosti u svakom vlaknu. Konturisani lagani krov spušta centar gravitacije automobila – povećavajući dinamične performanse i efikasnost vozila. Ovo stavlja elegantni sportski kupe na prvo mesto svaki put.

BMW M

7-STEPENA M TRANSMISIJA SA DUPLIM KVAČILOM SA DRIVELOGIC SISTEMOM.

M transmisija sa duplim kvačilom i Drivelogic sistemom predstavlja inovativnu transmisiju sa duplim kvačilom specijalno razvijenu za BMW M motore koji postižu visoke obrtaje. Dolazi opremljena sa automatskom selekcijom stepena prenosa optimiovanu za postizanje što boljeg prijanjanja, kontrolom lansiranja, sistem za pomoć pri malim brzinama, kao i automatsku Stani/Kreni funkciju. Transmisija se može kontrolisati ili automatski ili manuelno koristeći lopatice menjača iza M kožnog volana ili ručicu menjača na centralnoj konzoli.
M transmisija sa duplim kvačilom omogućava veoma brzu promenu stepena prenosa bez prekida pogonske sile. To se postiže uz pomoć dve pod-transmisije, svake sa sopstvenim kvačilom, koje stalno prenose snagu motora na točkove putem preklapanja kvačila. Strategija promene stepena prenosa je takođe optimizovana uz pomoć navigacionih podataka - M transmisija sa duplim kvačilom, na primer, proaktivno prebacuje u niži stepen prenosa pre krivine. Dodatna funkcija kontrole lansiranja, koja omogućava maksimalno ubrzanje iz mirovanja, nudi ekstremno dinamično iskustvo u vožnji: promena stepeni prenosa pri velikim brzinama je moguća bez korišćenje kvačila, i bez prekida u isporuci snage.
Bez obzira da li vozač izabere automatski („D“ režim) ili manuelni („S“ režim), Drivelogic sistem nudi tri opcije promene stepena prenosa: veoma sportsku, udobnu i efikasnu.

COMPETITION PAKET OPREME.

Osećaj čiste sportske vožnje: Competition paket opreme isporučuje veću snagu mootora, direktnije upravljanje i specijalno podešena suspenzija kako bi BMW M6 Coupe postigao još veči nivo performansi na putu.
Snaga M TwinPower Turbo 8-cilindričnog benzinskog motora skače sa 412 kW na 441 kW. Poboljšane performanse su postignute podizanjem pritska pri višim obrtajima motora. Sportski izduvni sistem generiše naročito dinamičan zvuk motora koji oduševljava. Na trkačkoj stazi i tokom svakodnevnom korišćenju, specijalno podešena suspenzija i ekstremno dinamično direktno upravljanja garantuju da se svaka komanda volanom izvrši sa maksimalnom preciznošču. Na putu, Competition paket opreme garantuje znatiželjne poglede prolaznika sa ekskluzivnim aluminijumskim M felnama od 20“ sa kracima u stilu 601 M sa mešanim pneumaticima, zajedno sa crnim, hromiranim duplim vrhovima izduvnog sportskog sistema.

Aktivni M diferencijal

AKTIVNI M DIFERENCIJAL.

Aktivni M diferencijal varijabilno distribuira obrtni momenat između zadnja dva točka kako bi se optimizovalo prijanjanje i stabilnost vožnje tokom promene traka ili ubrzavanja na izlasku iz krivine, prilikom prolaska kroz krivinu velikom brzinom ili na putevima sa neravnom površinom, uključujući sneg, šljunak i led. Sistem takođe omogućava precizno upravljanje tokom ekstremnog bočnog ubrzanja. Konstantna, glatka podešavanja blokade diferencijala harmonizuju performanse vozila, poboljšavajući kontrolu u ekstremnim situacijama u vožnji.
Prijanjanje je optimizovano uz pomoć elektronski kontrolisanog uređaja koji smanjuje razilku između okretanja zadnjih točkova. Sistem, koji je razvijen za automoto trke, je povezan sa Dinamičnom kontrolom stabilnosti (DSC) putem elektronske kontrolne jedinice. Sistem proaktivno omogućuje savršeno iskorićenost blokade u rasponu između 0 i 100 procenata, neutralizujući čak i najsitnije razlike u obrtnom momentu između zadnjih točkova – bez mogućnosti podupravljanja. Aktivni M diferencijal omogućava optimalno prijanjanje kao i veliku direkcionu stabilnost i savršeno upravljanje, i bukvalno svu snagu motora pretvara u ubrzanje.

M karbonske keramičke kočnice

M KARBONSKE KERAMIČKE KOČNICE.

M karbonske keramičke kočnice su rezultat prenosa tehnolgija iz industrije automoto trka. Primena inovativnih keramičkih karbonskih vlakana čini kočenje direktnijim i smanjuje opadanje kočione sile tokom ponavljajućeg kočenja. To je takođe materijal otporan na koroziju, abraziju i toleriše veću temperaturu i doprinosi manjoj težini vozila. Njegova lagana konstrukcija smanjuje rotacionu masu, poboljšava ubrzanje, odziv na pedalu gasa i celokupno upravljanje, ali takođe povećava dinamičnost vožnje i prijanjanje, na taj način povećavajući udobnost suspenzije i smanjuje potrošnju energije.
Sa neobično velikim prečnikom kočionih diskova (prednji 410 mm, zadnji 396 mm), kočione čeljusti sa šest klipova na prednjim točkovima i plutajuće čeljusti sa jednim klipom na zadnjim točkovima, M karbonske keramičke kočnice su savršene za trkačku stazu zahvaljajući veoma velikoj otpornosti na visoku temperaturu, čak i nakon dugog perioda korišćenja. Perforirani i samoventilirajući disk garantuje značajano bolji odziv pri mokrim uslovima i veću disipaciju toplote. M karbonske keramičke kočnice se lako prepoznaju, zahvaljujući mat zlatnoj boji čeljusti sa klasičnim M logom.
Zbog specifičnih karakteristika materijala, može doći do buke prilikom korišćenja, zavisne od situacije i korišćenja, naročito na mokrim putevima upravo pre nego što se vozilo potpuno zaustavi.

TRKAČKE KARAKTERISTIKE.

Neodoljiva dinamičnost, upečatljiva agilnost i precizno upravljanje – uživanje u vožnji BMW M6 Coupe je rezultat veoma sofisticirane tehnologije. Testirano pod najekstremnijim ulsovima, spremno za savršen sprint i maksimalno prijanjanje. Sportsko podešavanje, individualno podesivo za svačiji stil vožnje.

  • Kontrola lansiranja

    Kontrola lansiranja dopušta motoru koji je postigao optimalnu radnu temperaturu da isporuči maksimalno ubrzanje iz tačke mirovanja. Samo deaktivirajte dinamičnu kontrolu stabilnosti (DSC), izaberite sekvencijalni režim sa programom 3, čvrsto pritisnite pedalu kočnice i pritisnite pedalu gasa do „kickdown“ položaja. Nakon što se simbol trkačke zastave na instrument tabli upali, motor je spreman za idealnu ubrzanje pritiskim na pedalu gasa. Dok održavate „kickdown“ položaj pustite pedalu kočnice i vozilo će ubrzati do maksimuma ili dok ne pustite pedalu gasa. M transmisija sa duplim kvačilom konstantno postavlja tačke promene stepena prenosa tako kako prolazite kroz stepene prenosa, sledeći optimalni obrtaji motora su dostupni. To je funkcija koja ima za nameru da oduševi vozače dinamičnim i sportskim ambicijama.

  • Elektronska kontrola oslanjanja

    Elektronska kontrola oslanjanja (EDC) automatski ili manuelno podešava oslanjanje kako bi odgovaralo situaciji na putu. Svi pokreti vozila koji utiču na vožnju su praćeni senzorima. Elektronska kontrola oslanjanja analizira podatke i prosleđuje ih amortizerima. Sistem koristi magnetne ventile kako bi prilagodio oslanjanje trenutnom stanju puta, opterećenju i uslovima u vožnji. Kao rezultat postoji osetno smanenje naginjanja karoserije prilikom kočenja, skretanja ili ubrzanja. Rezultata je povećana bezbednost u vožnji – zbog skraćene zaustavne udaljenosti – i poboljšana udobnosti u vožnji.

  • Dinamična kontrola stabilnosti

    Ostali detalji celokupnog BMW M6 Coupe koncepta uključuju Dinamičnu kontrolu stabilnosti (DSC). Optimizovane funkcije kontrole garantuju dodatno poboljšanu dinamičnost vožnje u poređenju sa prethodnim sistemima. Osim toga, dodatne funkcije su implementirane radi aktivne bezbednosti (pripremanje kočnice, suvo kočenje, podrška prilikom slabljenja kočnica) i udobnosti (drive-off sistem, parkin kočnica sa automatskim držanjem).
    Dinamična kontrola stabilnosti daje vozaču izbor od tri režima: DSC upaljen, MDM (M Dinamički režim), DSC isključen. Dok je DSC sistem upaljen on sprečava podupravljanje i podupravljanje putem intervencija kočenjem, MDM sistem omogućava više proklizavanja točkova, stima omogućavajući ambicioznim vozačima da izvrške lagana proklizavanja. U ovom režimu, funkacija podrške interveniše samo ako se prekorači određena granica. Kada je DSC sistem deaktiviran vozač može potpuno istražiti granicu automobila na trakčkoj stazi i koristiti pedalu gasa kako bi ušao u kontrolisano proklizavanje automobila.

  • M Servotronic

    Vozaču mogu uživati u optimalnoj servo podršci u svakoj situaciji u vožnji sa M Servotronic sistemom. Sistem dinamično podešava servo pomoć u skladu sa trenutnom brzinom i isporučuje direktno i precizno upravljanje čak i pri velikim brzinama. Sistem takođe garantuje superiornu udobnost tako što smanjuje fizičko naprezanje potrebno za okretanje volana, kao i maksimizacijom agilnosti prilikom parkiranja, manevrisanja i navigacije uskim i zavojitim putevima.
    Kontrola jedinica koriste elektronsko merenje brzine kako bi odredila potrebnu servo pomoć za svaku situaciju na putu. Servo snaga hidrauličnog upravljačkog sistema je optimalno i precizno podešava za svaku situaciju na putu.
    To znači da je potrebno manje fizičkog naprezanja za okretanje volana pri malim brzinama. Kao brzina vozila raste, servo podrška se stalno smanjuje kako bi se zadržao direktan kontakt sa putem i optimalna direkciona stabilnost. M Servotronic sistem je specijalno kalibrisan za M vozila, pritiskim na taster sistem nudi izbor između tri različita podešavanja. U kobinaciji sa Competition paketom opreme, M Servotronic poseduje još direktniji odziv.

M DRIVE.

M Drive sistem omogućava individualnu konfguraciju ličnog profila vožnje, počev od udobne i opuštajuće vožnje do sportskog i veoma odzivnog podešavanja za trkačku stazu. Aktiviranje bilo kog od dva memorisana profila (i svih podešavanja koja idu uz njih) je jednostavno kao pritisak na jedno M tastera integrisanih u multifunkcionalni volan. Unapred podešena konfiguracija se može individualno podesiti putem iDrive menija.
M tasteri dinamične vožnje, za podešavanje svih individualno podesivih funkcija pogonskog sklopa i suspenzije se nalaze na centralnoj konzoli oko ručice menjača. Vozač može individualno izabrati DSC režim ili podesiti karakteristike performansi motora, parametre dinamične kontrole oslanjanja, M Servotronic karakteristike upravljanja, opcije za promenu stepeni prenosa M transmisija sa duplim kvačilom i izgled Head-Up ekrana. Na ovaj način se postiže detaljno podešavanje vozila – i memoriše se pritiskom i držanjem jednog od dva M Drive tastera na multifunkcionalnom volanu.

BMW Efficient dynamics tehnolgije

BMW EFFICIENT DYNAMICS TEHNOLGIJE.

Bez obzira da li je vaš cilj maksimalne performanse ili minimalna potrošnja goriva – za BMW fokus je uvek na isporuci karakterističnog BMW iskustva vožnje. BMW EfficientDynamics je strategija razvijena od strane BMW, kako vi se smanjila potrošnja goriva i emisija gasova dok se istovremeno povećava dinamičnost i užitak u vožnji. To je sveobuhvatni paket tehnologije koji uključuje pogonski sklop, upravljanje energijom i koncept vozila baziran na inteligentnoj laganoj konstrukciji – i predstavlja deo standardne opreme svakog BMW vozila.

BMW EfficientDynamics

  • Automatska Stani/Kreni funkcija

    Automatska Stani/Kreni funkcija omogućava da se gorivo troši samo kada se vozilo kreće.Kada vozilo stoji u mestu, na primer na semaforu, automatska stani/kreni funkcija koristi potencijal za uštedu energije i gasi motor čim je transmisija vozila u neutralnom položaju a vozač pomeri nogu sa pedale kvačila (manuelna transmisija) ili kada vozač potpuno zaustavi vozilo (M DCT Drivelogic).
    Signal na info ekran pokazuje da li je funkcija aktivna. Čim vozač skine nogu sa pedale kočnice motor se automatski upali.
    Automatska Stani/Kreni funkcija nikada ne kompromituje udobnost i bezbednost tokom vožnje, jer nije aktivna ako motor nije postigao optimalnu radnu temperaturu, unutrašnjost nije dovoljno ohlađena/ugrejana, napon akumulatora je prenizak ili okrećete volan. Centralna kontrolna jedinica ponovo pali motor, čak i kada automobil stoji u mestu – na primer, ako automobil krene da se kotrlja ili se vetrobran staklo zamagli. Automatska Stani/Kreni funkcija se može ugasiti u bilo kom trenutku pritiskom na taster.

  • Renegenracija kočione energije

    Svaki put kada se aktiviraju kočnice generiše se kinetička energija koja do skora nije bila iskorišćena. Renegenracija kočione energije koristi prednosti ovog dugo zanemarenog potencijala. Sistem koristi energiju krstarenja koja se generiše kada vozač koči ili skine nogu sa pedale gasa i pretvara je u električnu energiju. Ova energija se koristi za punjenje akumulatora. Zahvaljujući inteligentnom sistemu upravljanja energije alternator ne mora stalno raditi, što umanjuje naprezanje i habanje generatora. Rezultat je smanjena potrošnja goriva i veće performanse – u skladu sa BMW EfficientDynamics filozofijom.