OGRANIČENJA. U NEOGRANIČENOM PAKOVANJU.

BMW EfficientDynamics u BMW X4.

Ograničenje nije pojam koji se često dovodi u vezu sa BMW X4 – sa jednim izuzetkom: potrošnja goriva i emisija CO2 gasova. Najnovije BMW EfficientDynamics tehnologije i aerodinamičan dizajn garantuju male vrednosti bez kompromisa u pogledu performansi i dinamičnosti.

AERODINAMIČNOST.

Dizajn čitavog vozila je urađen u skladu sa BMW EfficientDynamics filozofijom. Svako BMW vozilo je veoma aerodinamično zahvaljujući raznim aerodinamičnim elementima, koji imaju pozitivan efekant na efikasnost i potrošnju goriva.
Na primer, ravan donji deo šasije pokriva odeljak sa motorom i štit zadnje osovine poboljšava aerodinamičnost automobila. Ovi novi elementi šasije ne samo da povećavaju aerodinamičnost automobila već takođe povećavaju zvučnu izolaciju i pružaju veću efikasnost od korozije. Dodatne aerodinamične inovacije takođe obuhvataju zadnji spojler i aerodinamično oblikovane spoljašnje retrovizore. Spoljašnji retrovizori poboljšavaju akustičnost i sprečavaju preveliko prljanje bočnih prozora.

INTELIGENTNA LAGANA KONSTRUKCIJA.

INTELIGENTNA LAGANA KONSTRUKCIJA.

Velik izbor modernih materijala koji se koriste u konstrukciji BMW X4: lagani aluminijum, čelik velike čvrstine, plastika odličnog kvaliteta i magnezijum.
Ova inteligentna lagana konstrukcija smanjuje težinu vozila, čineći automobil veoma čvrstim, povećavajući pasivnu bezbednosti i poboljšavajući dinamičnost.

ECO PRO REŽIM.

ECO PRO režim pomaže vozačima da smanje potrošnju goriva za 20 procenata, u zavisnosti od njihovog stila vožnje. Dodatne funkcije krstarenja (dostupno samo sa 8-stepenom Steptronic transmisijom), sistem za predviđanje rute (sa Professional navigacionim sistemom) i sistem ECO PRO ruta (sa Professional i Business navigacionim sistemom) omogućavaju dodatnu uštedu od pet procenata.

  • Krstarenje

    Funkcija krstarenja razdvaja pogonski sklop od motora i vozilo se kotrlja bez otpora motora. Automobil „krstari“ kada vozač skine nogu sa pedale gasa pri brzinama između 50 i 160 km/h a ne pritisne pedalu kočnice, a sistem za predviđanje rute automatski ne podesi brzinu.

  • Aktivna kruz kontrola sa Stani/Kreni funkcijom

    Kada se koristi sa aktivnom kruz kontrolom, u ECO PRO režimu, nakon usporavanja vozilo efikasnije ubrzava do željene brzine.

  • Sistem predviđanja rute

    Na osnovu podataka iz navigacionog sistema, sistem za predviđanje rute prepoznaje ograničenja brzine, naseljenje oblasti, krivine, obilaznice, skretanja i isključenja, i savetuje vozača da prestane ubrzavati u pravom trenutku.

  • ECO PRO ruta

    ECO PRO ruta pokazuje najefikasniju rutu u skladu sa saobraćajnom situacijom, stilom vožnje i lokalnim uslovima. Putni računar prikazuje procenat goriva koji se može uštedeti korišćenjem rute predložene od strane sistema ECO PRO ruta.

8-STEPENA STEPTRONIC TRANSMISIJA.

8-stepena Steptronic transmisija postavlja nove granice u pogledu dinamičnih performansi i efikasnost i predstavlja ključni element BMW EfficientDynamics strategije.
Veoma fino podešena gradacija stepena prenosa omogućava optimalnu isporuku snage pri svim brzinama. Na ovaj način se smanjuje potrošnja goriva, dok u isto vreme vozač ima priliku da uživa u poboljšanim sportskim karakteristikama i dinamičnim performansama. Naročito pri velikim brzinama, dodatni stepeni prenosa smanjuju obrtaje motora, što takođe smanjuje potrošnju goriva i buku motora.
Konverter kvačilo takođe pomaže – čak i ako je transmisija u manuelnom režimu. U kombinaciji sa brzim promenama obrtaja motora i precizno podešenom transmisijom, postiže se visok nivo udobnosti prilikom promene stepena prenosa i značajno smanjuje buka motora.
Zahvaljujući 8-stepenoj Steptronic transmisiji iz BMW EfficientDynamics ponude, sada je moguće aktivno poboljšati performanse u vozilima sa novim prediktivnim pogonskim sklopom koristeći sistem za kontrolu iskustva u vožnji. U „Sport“ režimu, sistem za upravljanje transmisijom koristi podatke iz navigacionog sistema kako bi se isporučio odziv koji je dinamičniji i sponataniji, na osnovu karateristike rute. Kao što sam naziv sugerište, „Comfort“ režim nudi režim premen stepena prenosa koji ima za cilj povećanje udobnosti.

UPRAVLJANJE ENERGIJOM.

Sistem inteligentnog upravljanje energijom u BMW Serije X4 takođe obuhvata BMW EfficientDynamics tehnologije, uključujući indikator oprimalne promene stepena prenosa, automatske Stani – Kreni funkcije, Električnog servo upravljanja i regenerativnog kočenja. Međuzavisnost ovih funkcija garantuje održivu mobilnost i maksimalnu efikasnost.

  • Indikator optimalne promene stepena prenosa

    Optimallne, savršene promene stepena prenosa štede gorivo, naročito tokom gradske vožnje i na većim udaljenostima. Optimalne promene stepena prenosa, smanjena potrošnja goriva – elektronski sistem motora identifikuje najefikasniji stepen prenosa na osnovu situacije u vožnji i obrtaja motora. Strelica na info ekranu pokazuje kada je efikasnije promeniti i viši ili niži stepen prenosa. Sistem takođe prepoznaje kada automobil naglo ubrzava i odlaže preporuku dok se obrtaji motora ne podignu. Uporedni testovi su pokazali da vozila sa indikatorom optimalne promene stepena prenosa koristi oko četiri procenta manje goriva.

  • Automatska Stani/Kreni funkcija

    Automatska Stani/Kreni funkcija omogućava da se gorivo troši samo kada se vozilo kreće.Kada vozilo stoji u mestu, na primer na semaforu, automatska stani/kreni funkcija koristi potencijal za uštedu energije i gasi motor čim je transmisija vozila u neutralnom položaju a vozač potpuno zaustavi vozilo.
    Signal na info ekranu pokazuje da li je funkcija aktivna. Čim vozač pritisne pedalu kvačila (manuelna transmisija) ili skine nogu sa pedale kočnice (Steptroni transmisija), motor se automatski pali.
    Automatska Stani/Kreni funkcija nikada ne kompromituje udobnost i bezbednost tokom vožnje, jer nije aktivna ako motor nije postigao optimalnu radnu temperaturu, unutrašnjost nije dovoljno ohlađena/ugrejana, napon akumulatora je prenizak ili okrećete volan. Centralna kontrolna jedinica ponovo pali motor, čak i kada automobil stoji u mestu – na primer, ako automobil krene da se kotrlja ka napred ili se vetrobran staklo zamagli. Automatska Stani/Kreni funkcija se može ugasiti u bilo kom trenutku pritiskom na taster.

  • Električno servo upravljanje

    Svaki put kada okrente volan, troši se energija. Ali zašto trošiti energiju kada ne okrećete volan? BMW električno servo upravljanje je aktivno samo kada je potrebno. Za razliku od konvencionalnih hidrauličnih sistema upravljanja, BMW EPS sistem koristi energiju samo kada okrećete volan. Kada je ugao točkova konstantan – na primer, tokom pravolinijske vožnje na autoputu - električni motor nije aktivan.

  • Regenerativno kočenje

    Svaki put kada se aktiviraju kočnice generiše se kinetička energija koja do skora nije bila iskorišćena. Renegenracija kočione energije koristi prednosti ovog dugo zanemarenog potencijala. Sistem koristi energiju krstarenja koja se generiše kada vozač koči ili skine nogu sa pedale gasa i pretvara je u električnu energiju. Ova energija se koristi za punjenje akumulatora. Zahvaljujući inteligentnom sistemu upravljanja energije alternator ne mora stalno raditi, što umanjuje naprezanje i habanje generatora. Rezultat je smanjena potrošnja goriva i veće performanse – u skladu sa BMW EfficientDynamics filozofijom.