Aerodinamika i upravljanje energijom

INTELIGENTNO. INOVATIVNO. EFIKASNO.

Aerodinamika i upravljanje energijom.

INTELIGENTNO. INOVATIVNO. EFIKASNO.

Aerodinamika i upravljanje energijom.

BMW EfficientDynamics tehnologije kao što su Automatska Start/Stop funkcija, Regeneracija kočione energije ili Elektromehaničko servo upravljanje su standardne funkcije u svakom BMW-u. Kombinovane da obezbede inteligentno upravljanje energijom, ove tehnologije već danas obezbeđuju održivu mobilnost. Konkretno, aerodinamički optimizovan dizajn postiže dodatne impresivne efekte dinamičnosti i efikasnosti.

INTELIGENTNO. INOVATIVNO. EFIKASNO.Aerodinamika i upravljanje energijom.

BMW EfficientDynamics tehnologije kao što su Automatska Start/Stop funkcija, Regeneracija kočione energije ili Elektromehaničko servo upravljanje su standardne funkcije u svakom BMW-u. Kombinovane da obezbede inteligentno upravljanje energijom, ove tehnologije već danas obezbeđuju održivu mobilnost. Konkretno, aerodinamički optimizovan dizajn postiže dodatne impresivne efekte dinamičnosti i efikasnosti.

AERODINAMIČKE MERE.

Mali detalji, velika korist.

Dobre ideje ne moraju uvek biti komplikovane: Zahvaljujući namenskim aerodinamičkim merama kao što su kontrola otvora za vazduh, aktivni zadnji spojler ili Vazdušna zavesa u prednjem braniku, vaš BMW je u stanju da postigne optimizovani koeficijent otpora. Ovo ima pozitivan uticaj na efikasnost i stabilnost vozila, a i smanjuje nivo buke u kabini. Uverite se i sami.

Aktivni zadnji spojler.

Kako se brzina povećava tako dolazi do jačanja sila koje deluju na karoseriju vozila. Pri brzini od 110 km/h, aktivni zadnji spojler se automatski izdužuje. Time se smanjuje aerodinamički otpor, prianjanje podlozi je optimizovano, dizanje na zadnjoj osovini se smanjuje. Osim toga, potrošnja goriva i emisija CO2 se smanjuju. Pri brzini od 70 km/h zadnji spojler se automatski uvlači.

Vazdušna zavesa.

Dok vi upravljate vozilom, Vazdušna zavesa kontroliše strujanje vazduha. Ona smanjuje otpor vazduha karoserije na neverovatno jednostavan, ali vrlo efektan način. Njeni suženi kanali ubrzavaju strujanje vazduha i usmeravaju ga duž točkova. Ovo smanjuje turbulenciju vazduha oko točkova i otpor karoserije, kao i potrošnju goriva i emisiju CO2.

Kontrola otvora za vazduh.

Kontrola otvora za vazduh zna kada motoru, kočnicama i drugim komponentama treba vazduh i automatski otvara ventilacione otvore. Ukoliko nema potrebe za daljim dotokom vazduha, ponovo ih zatvara. Ovo poboljšava aerodinamičnost, a potrošnja goriva opada.

Air Blade.

Air Blade je produžetak C stuba koji deli protok vazduha i na taj način smanjuje trag iza vozila. Ovo smanjuje otpor vazduha nazad, što zauzvrat smanjuje i potrošnju goriva i emisiju CO2.

Aerodinamične felne.

Lako se nose sa vetrom: Aerodinamične felne optimizovane za protok vazduha sa Turbine dizajnom usmeravaju protok vazduha optimalno duž bočnih strana vozila i na taj način poboljšavaju aerodinamičnost vozila.

Usisnik vazduha.

Ubrzavate. Krećete se sve brže i brže. Ali i dalje ne primećujete otpor vazduha. To je zato što usisnik vazduha usmerava vazduh preko prednjih točkova. Time se smanjuje turbulencija na točkovima i razbija kovitlanje vazduha. Potrošnja goriva i emisija CO2 se smanjuju.

AERODINAMIKA U BMW i8.

Aerodinamična karoserija, upadljiv konusni oblik, mala masa - očigledno je da je BMW i8 punokrvni sportski automobil. Niz aerodinamički optimizovanih funkcija garantuje i maksimalnu dinamiku i optimalnu efikasnost. Uzmimo na primer LED zadnja svetla dizajnirana na osnovu principa višeslojnog dizajna i napravljena u vidu vazdušnih kanala kroz koje protiče vazdušna struja.

Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 2,1
Emisija CO2 u g/km (kombinovana): 49
Potrošnja električne energije u kWh/100 km (kombinovana): 11,9

INTELIGENTNO UPRAVLJANJE ENERGIJOM.

Ekonomična vožnja. Neograničeno uživanje.

Inovativne tehnologije poput Elektromehaničkog servo upravljanja, ECO PRO režima ili Regeneracije kočione energije zajedničkim snagama štede energiju - i na taj način obezbeđuju veće uživanje u vožnji. Ovde ćemo predstaviti te funkcije.

Regeneracija kočione energije.

Pritisnite kočnicu, i istog trenutka nastaje energija. Dragocena kinetička energija koja se može iskoristiti. Regeneracija kočione energije je pretvara u električnu energiju, i koristi je za punjenje baterije umesto da se uzalud rasipa. Time se rasterećuje motor za punjenje baterije, što zauzvrat smanjuje potrošnju goriva i emisije.

ECO PRO režim.

Koncentrišite se na uživanje u vožnji. Efikasnost je dostupna pritiskom na dugme. ECO PRO režim dozvoljava uštedu goriva do 20%, bez potrebe da preduzmete bilo kakve mere. Oko 5% goriva može biti ušteđeno pomoću dodatnih funkcija. Ukupna ušteda se pretvara u određenu kilometražu i prikazuje se kao dodatni domet na kontrolnom displeju. Tako je moguće u svakom trenutku videti koliku distancu vozilo još može da pređe.

Elektromehaničko servo upravljanje.

Konvencionalni sistemi za podršku upravljanju funkcionišu na principu hidraulike. Stalno su aktivni - čak i ako vozač ne pomera volan. I time se troši energija. U slučaju Elektromehaničkog servo upravljanja elektromotor zamenjuje hidrauliku i aktivira se samo kada vozač pomera volan. Na ravnim putevima ili kada je ugao upravljača konstantan u krivinama, sistem ne interveniše i ne koristi energiju. Na ovaj način se smanjuje potrošnja goriva, dok je tipično BMW dinamično iskustvo vožnje zadržano.

Dodatni domet.

ECO PRO režim optimizovan za manju potrošnju osigurava da pedala gasa i parametri prenosa zajedno sa kontrolom grejanja/hlađenja budu inteligentno prilagođeni. ECO PRO saveti vam pomažu da unapredite stil vožnje, a Dodatni domet vas obaveštava o tome koliko dodatnih kilometara ste stekli vozeći sa optimizovanom potrošnjom u ECO PRO režimu.

TEHNOLOGIJE ZA UŠTEDU ENERGIJE ZA EFIKASNO UŽIVANJE U VOŽNJI.

Različite situacije zahtevaju individualne mere. Tehnologije za uštedu energije kao što su Indikator stepena prenosa ili Automatska Start/Stop funkcija pomažu vozaču da izabere najbolji postupak, što doprinosi efikasnijoj vožnji.

  • Indikator stepena prenosa

    Izbor pravog trenutka za promenu stepena prenosa je od ključne važnosti za efikasnost. Najefikasniji stepen prenosa u svakom datom trenutku se izračunava prema situaciji u vožnji zajedno sa brojem obrtaja motora, a zatim se prikazuje na informacionom displeju.

    Sistem takođe prepoznaje rapidno ubrzanje i shodno tome će odložiti svoju preporuku sve dok broj obrtaja motora ne poraste. Uporedni testovi su pokazali da vozila sa Indikatorom stepena prenosa koriste oko četiri odsto manje goriva.

  • Automatska Start/Stop funkcija

    Štedite gorivo na efektan način: Automatska Start/Stop funkcija osigurava da se gorivo troši samo onda kada je vozilo u pokretu. Kada se vozilo privremeno zaustavi, na primer na semaforima ili u saobraćajnoj gužvi, Automatska Start/Stop funkcija štedi gorivo jednostavnim isključivanjem motora. Čim se pedala kvačila pritisne (manuelni prenos) ili pedala kočnice pusti (Steptronic prenos), motor se automatski pokreće u deliću sekunde.

  • Pneumatici sa smanjenim otporom kotrljanja

    Na autoputu. U gradu. Svuda. Gde god da vozite - vaši pneumatici su stalno izloženi moćnim sila. U kontaktu sa putem, njihov oblik se menja. Ova deformacija se poništava onda kada više nema kontakta sa putem. Pneumatici sa smanjenim otporom kotrljanja koriste specijalne materijale kako bi ojačali gazeći sloj i bočne zidove. Time se postiže manje savijanje u poređenju sa konvencionalno dizajniranim pneumaticima – što se odražava na osetno smanjenje potrošnje goriva i emisiju štetnih gasova.

Potrošnja goriva i emisija CO2.

Dodatne informacije o zvaničnoj potrošnji goriva i emisiji CO2 za nove automobile možete potražiti u smernicama za potrošnju goriva i emisiju CO2 za nove automobile, koje su dostupne besplatno na svim prodajnim mestima i kod DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Nemačka.