Dinamičnost vožnje i efikasnost BMW Serije 7

ELEGANCIJA NA PUTU.

Dinamičnost vožnje i efikasnost BMW Serije 7.

ELEGANCIJA NA PUTU.

Dinamičnost vožnje i efikasnost BMW Serije 7.

Inovativna lagana konstrukcija, najmoderniji motori i inteligentni sistem upravljanja energijom su najbolji primer: Inovacije BMW EfficientDynamics inženjera postavljaju nove standarde. U BMW Serijei 7 oni su objedinjeni u savršenstvo. Rezultat je optimalna kombinacija udobnosti u vožnji, dinamičnost i efkasnost.

ELEGANCIJA NA PUTU.Dinamičnost vožnje i efikasnost BMW Serije 7.

Inovativna lagana konstrukcija, najmoderniji motori i inteligentni sistem upravljanja energijom su najbolji primer: Inovacije BMW EfficientDynamics inženjera postavljaju nove standarde. U BMW Serijei 7 oni su objedinjeni u savršenstvo. Rezultat je optimalna kombinacija udobnosti u vožnji, dinamičnost i efkasnost.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW Efficient Dynamics

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Bez obzira da li je cilj minimalna potrošnja goriva ili maksimalne performanse – za BMW, fokus je uvek na isporuci suštinskog BMW užitka u vožnji. BMW EfficientDynamics je strategija razvijena od strane BMW kako bi se smanjila potrošnja goriva i emisija CO2 gasova dok se istovremeno dinamičnost i uživanje u vožnji povećava. To je sveobuhvatni paket tehnologije koji obuhvata motor, sistem upravljanja energijom i koncept vozila – i dolazi uz svako BMW vozilo kao deo standardne opreme.
Nova generacije benzinskih i dizel motora iz BMW TwinPower Turbo porodice je odgovorna za bolje performanse i manju potrošnju goriva. Optimizovana aerodinamičnost doprinosi povećanoj efikasnosti, kao i BMW EfficientLightweight tehnologija, koja istovremeno smanjuje težinu i povećava čvrstinu vozila koristeći prave materijale na odgovarajućim mestima. Sve ovo je dokaz impresivnog inovativnog vođstva u BMW, jednog proizvođača automobila koji se oslanja na ultra lagana i čvrsta karbonska vlakna (CFRP) kao ključni materijal. Ovaj automobil predstavlja impresivnu kolekciju tehnologija, uključujući sistem za inteligentno upravljanje energijom i opcionalni ECO PRO režim, koji optimizuje potrošnju goriva. BMW se takođe fokusira na napredne koncepte pogonskog sklopa kao što je BMW eDrive tehnologija sa 100% električnim pogonom i hibridnim vozilima.

BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT TEHNOLOGIJA.

BMW Efficient lightweight tehnologija

BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT TEHNOLOGIJA.

Pored razvoja laganih konstrukcija i inteligentne mešavine materijala, BMW EfficientLightweight program se takođe bavi konstantnom optimiziacijom detalja na svim komponentima.
Primena aluminijuma, čelika velike čvrstine, magnezijuma i plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP), putem koje se stvara Carbon Core materijal, doprinosi masivnoj, ciljanoj redukciji težine vozila, dok se u isto vreme povećava stabilnost vozila. Ova činjenica je očigledna u smanjenju težine za 130 kilograma u poređenju sa prethodnom generacijom, uprkos povećanoj udobnosti i bezbednosti. Osim toga, inteligentna hibridna konstrukcija i tehnologija spajanja koja smanjuje težinu zajedno garantuju izbalansiranu distribuciju mase vozila i dodatno smanjuju centar gravitacije.
Uz pomoć ovih razvoja, BMW EfficientLightweight postavlja nove standarde u oblasti inteligentne lagane konstrukcije. U poređenju sa modelima iz prethodne generacije, nova BMW Serija 7 postiže uštedu od dodatnih 25% emisije CO2 gasova. Ova ušteda se postiže tokom čitavog lanca vrednosti (počev od sirovih materijala do proizvodnje, transportnih udaljenosti do recikliranja), putem optimizovanih procesa proizvodnje (optimizovano korišćenje materijala, obnovljivih energija u BMW proizvodnji) i održivih funkcija proizvoda (sekundarni aluminijum, reciklirani termoplastični sintetički materijali).

Carbon Core

CARBON CORE.

Suština BMW EfficientLightweight tehnologije u BMW Seriji 7 je korišćenje inovativne mešane kontrukcije karoserije vozila. Korišćenje čelika, aluminijuma i karbonskih vlakana (karbonska vlakna-ojačana pastika, CFRP) ne samo da ispunjava sve uslove za postizanje dinamičnosti vožnje i udobnosti, već postavlja potpuno nove standardne u klasi luksuznih automobila.
U centru ovog holističnog koncepta se nalazi Carbon Core tehnologija, demonstrirajući prednosti u pogledu težinu u poređenju sa čeliku u oblasti torzione čvrstine karoserije. Zajedno sa smanjenom težinom, čak i u najsitnijim detaljima, ovim se postiže skoro savršena raspodela težine u odnosu 50:50 između prednje i zadnje osovine i dodatno spušta centar gravitacije. Ukratko, na ovaj način se dobija idealni DNK automobila koji garantuje maksimalno uživanje u vožnji dok je poboljšava upravljanje i agilnosti i smanjuje potrošnja gorivva i emisija gasova.
Na ovaj način, BMW EfficietnDynamics tehnologija inteligentno povezuje superiornu efikasnost sa maksimalnom dinamičnosti vožnje i demonstriira svoje tehničke mogučnosti u pogledu inovativne lagane konstrukcije.

AERODINAMIČNOST.

Aerodinamika je važna oblast koja igra bitnu ulogu prilikom optimizacije bezbroj uslova koji se zahtevaju od vozila – otpor vazduha, stabilnost vožnje i akustika.
U pogledu BMW EfficientDynamics tehnologije, najbitniju ulogu igra otpor vazduha, i takozvani koeficijent trenja kao mera aerodinamičnost vozila. Aerodinamičnost vozila je posledica 40% proporcija karoserije, 20% podvozja, 30% točkova i lukova točkova i 10% putem funkcionalnih otvora. Lukovi točkova i funkcionalni otvori predstavljaju najefektivnije oblasti za optimizaciju, s obzirom da je osnovni oblik određen u velikoj meri putem dizajna vozila.
Otpor vazduha je u velikoj meri smanjen bočnim usisncima vazduha i vazdušnom zavesom na lukovima prednjih točkova kao i aktivnom prednjom maskom sa vidljivim usisnicima vazduha između rebara maske koja se električno otvaraju i zatvaraju po potrebi. Osim toga, dvoosovinska vazdušna suspenzija automatski spušta vozilo za 10mm pri brzinama iznad 120 km/h, na taj način dodatno smanjujući otpor vazduha. Otpor vazduha na ovom vozilu je smanjen za 10% zahvaljujući razvojima napravljenim na prethodnom modelu.

  • Aktivna prednja maska

    Aktivna prednja maska predstavlja vrhunac aerodniamičnih performansi. Kada dodatno hlađenje motora nije potrebno, rebra maske su elektronski zatvorena i smanjuju protok vazduha kroz odeljak sa motorom. Na ovaj način se optimizuje aerodinamičnost i potrošnja goriva.

  • Vazdušna zavesa

    Vazdušna zavesa smanjuje otpor karoserije, na veoma jednostavana ali ekstremno efektivan način. Dva sužavajuća kanala sprovode tok vazduha kroz prednji branik i preko točkova. Na ovaj način se smanjuje turbulencija unutar blatobrana, što smanjuje potrošnju i emisiju CO2 gasova. Dodatna pogodnosti vazdušne zavese je ta što doprinosi poboljšano hlađenju važnih komponenti vozila.

  • Usisnik vazduha

    Usisnik vazduha se nalai iza oba prednja točka i predstavlja jednu od inovacija koje se koriste za optimizaciju aerodinamike vozila. zajedno sa vazdušnom zavesom na prednjem braniku, usisnik vazduha u velikoj meri smanjuje turbulenciju i precizno kanališe tok vazduha. Na ovaj način se smanjuje otpornost vazduha i smanjuje potrošnja goriva i emisija CO2 gasova.

  • Aero felne

    Savršena aerodinamičnost radi optimizovanja potrošnje goriva ne obuhvata samo karoseriju. Okretanje felne i točkova stvara turbulenciju unutar i okolo točka, što ometa savšren tok vazduha. Nove, optimizovane aero felne sa dizajnom turbine, razvijeni od strane BMW, efektivno sprečavaju turbulenciju, kanališući vazduh uz bočne strane vozila. Na ovaj način se smanjuje otpornost dok se u isto vreme smanjuje emisija gasova i povećava uživanje u vožnji.

BMW 730d/Ld.

Model BMW 730d/Ld sa TwinPower Turbo rednim 6-cilindarskim dizel motorom iz nove generacije BMW EfficientDynamics motora pokazuje zadivljujuće performanse u vožnji i nisku potrošnju goriva. On daje impresivni obrtni moment od 620 Nm i maksimalnu izlaznu snagu od 195 kW (265 ks). Kombinovana potrošnja goriva je samo 5,0 do 4,5 litara na 100 km (5,2 do 4,8 litara na 100 km sa xDrive sistemom), sa niskim prosečnim emisijama CO2 od 132 do 119 g/km (137 do 127 g/km sa xDrive sistemom). Opremljen ovim motorom, model BMW 730d/Ld troši samo 6,2 do 6,1 sekunde na sprint od 0 do 100 km/h (5,9 do 5,8 sekundi sa xDrive sistemom) i dostiže najveću brzinu od 250 km/h. Dizel motor zapremine 3,0 litra i lake aluminijumske konstrukcije inspiriše sjajnim performansama, neverovatnom isporukom snage i vrhunskom reakcijom pri svim brzinama motora. On kombinuje CommonRail direktno ubrizgavanja i jednofazni turbopunjač sa varijabilnom turbinskom geometrijom.

8-STEPENA STEPTRONIC TRANSMISIJA.

8-stepena Steptronic transmisija

8-STEPENA STEPTRONIC TRANSMISIJA.

8-stepena Steptronic transmisija pomera granice udobnosti i dinamičnih performansi i predstavlja ključni element BMW EfficientDynamics. Veoma fino podešeni stepeni prenosa omogućavaju optimalnu isporuku snage pri svim obrtajima motora. Na ovaj način se značajno smanjuje potrošnja goriva, dok se vozaču omogućava da uživa u sportskim i dinamičnim performansama. Obrtaji motora su smanjeni, naročito pri velikim brzinama, što smanjuje potrošnju goriva i buku motora.
Konverter kvačilo takođe pomaže – čak i ako je automobil u manuelnom režimu promene stepena prenosa. Brze promene obrtaja motora i precizna transmisija garantuju neverovatno glatke promene stepena prenosa.
Integrisane funkcije – kao što je prediktivni pogonski sklop, kontantno prate parametre vozila i situaciju u saobraćaju – u velikoj meri utiči na način na koji transmisija funkcioniše. Bez obzira na trenutni režim vožnje, sistem uvek izabere odgovarajući stepen prenosa. Jedinica za kontrolu transmisije je povezana sa navigacionim sistemom, tako da u zavisnosti od rute, prediktivni pogonski sklop aktivira sportsko podešavanje (SPORT režim) ili udobnije podešavanje sa manje promena stepena prenosa (COMFORT režim).

BMW xDRIVE.

Inteligentni BMW xDrive sistem pogona na svim točkovima se savršeno prilagođava čak i najizazovnijim putevima, garantujući otpimalno prijanjanje u svakom trenutku. xDrive i dinamička kontrola stabilnosti (DSC) garantuju da će vaš BMW automobil uvek ostati stabilan i bezbedan. Kontrolisan putem DSC sistema senzora, xDrive fleksibilno i brzo raspoređuje snagu između osovina kako bi sprečio podupravljanje ili predupravljanje u krivinama, time garantujući izvanrednu direkcionu stabilnost. Osim toga, sistem garantuje brzo i bezbedno ubrzanje čak i po klizavim površinama i nagibima. Po kritičnim uslovima puta, DSC sistem ne mora toliko često intervenisati. S toga, BMW xDrive sistem kombinuje sve prednosti pogona na svim točkovima – prijanjanje, direkcionu stabilnost i bezbednost u vožnji - sa klasičnom BMW agilnosti.

INTELIGENTNO UPRAVLJANJE ENERGIJOM.

Standardne funkcije inteligentnog sistema za upravljanje energijom u BMW Seriji 7 uključuje BMW EfficientDynamics tehnologije kao što je Automatska Stani/Kreni funkcija, Regeneracija kočione energije i električno servo upravljanje. Ove tehnologije funkcionišu zajedno kako bi omogućile održivu mobilnost i maksimalnu efikasnost.
Prikazane ilustracije su podložne promenama.

  • Automatska Stani/Kreni funkcija

    Automatska Stani/Kreni funkcija omogućava da se gorivo troši samo kada se vozilo kreće.Kada vozilo stoji u mestu, na primer na semaforu, automatska stani/kreni funkcija koristi potencijal za uštedu energije i gasi motor čim je transmisija vozila u neutralnom položaju a vozač potpuno zaustavi vozilo. Na ovaj način se postiže ušteda goriva do 6%.
    Signal na info ekranu pokazuje da li je funkcija aktivna. Čim vozač skine nogu sa pedale kočnice, motor se automatski pali.
    Automatska Stani/Kreni funkcija nikada ne kompromituje udobnost i bezbednost tokom vožnje, jer nije aktivna ako motor nije postigao optimalnu radnu temperaturu, unutrašnjost nije dovoljno ohlađena/ugrejana, napon akumulatora je prenizak ili okrećete volan. Centralna kontrolna jedinica ponovo pali motor, čak i kada automobil stoji u mestu – na primer, ako automobil krene da se kotrlja ka napred ili se vetrobran staklo zamagli. Automatska Stani/Kreni funkcija se može ugasiti u bilo kom trenutku pritiskom na taster.

  • Regnerativno kočenje

    Svaki put kada se aktiviraju kočnice generiše se kinetička energija koja doskora nije bila iskorišćena. Renegenracija kočione energije koristi prednosti ovog dugo zanemarenog potencijala. Sistem koristi energiju krstarenja koja se generiše kada vozač koči ili skine nogu sa pedale gasa i pretvara je u električnu energiju. Ova energija se koristi za punjenje akumulatora. Zahvaljujući inteligentnom sistemu upravljanja energije alternator ne mora stalno raditi, što umanjuje naprezanje i habanje generatora. Rezultat je smanjena potrošnja goriva i bolje performanse – u skladu sa BMW EfficientDynamics filozofijom.

  • Električno servo upravljanje

    Električno servo upravljanje optimalno podešava podršku upravljanja u skladu sa trenutnom brzinom. Rezultat je direktno i precizno upravljanje pri visokim brzinama i jednostavno manevrisanje prilikom parkiranja. Upravljanje troši energiju samo kada je zaista potrebno. Na taj način se štedi gorivo i smanjuje emisija gasova.
    Umesto hidraulične pumpe, sistem se oslanja na električni motor. U konvencionalnim sistemima, pumpa mora stalno biti pokretana od strane motora, dok električni servo sistem radi samo kada zapravo okrećete volan. Tokom pravolinijske vožnje ili tokom održavanja istog ugla upravljanja (npr, u dugim krivinama), električni motor nije aktivan i ne troši energiju. Fleksibilnim podešavanjem servo podrške u skladu sa trenutnom situacijom u saobraćaju i brzinom vozila, udobnost upravljanja je poboljšana.

KONTROLA ISKUSTVA U VOŽNJI UKLJUČUJUČI ECO PRO REŽIM.

Kontrola iskustva u vožnji dopušta vozaču da bira između standardnog podešavanja motora i transmisije u COMFORT režimu, efikasnijem ECO PRO režimu, dinamičnom SPORT režimu, ili SPORT+ režimu, što pomera dinamičnost vožnje do samih granica. ECO PRO režim podešava karakteristike ubrzanja i transmisije kao i rad klima uređaja radi što manje potrošnje goriva. ECO PRO režim smanjuje potrošnju goriva do 20 procenata. Dodatni potencijal uštede goriva je moguć sa funkcijom krstarenja i sistemom za predviđanje rute i sistemom ECO PRO ruta. Sistem predviđanja rute koristi navigacione podatke kako bi procenio uslove na lokalnim putevima i dao savete vozaču. Ako postoji promena ograničenja brzine iza sledeće krivine, sistem savetuje vozača da uspori pre krivine. ECO PRO ruta takođe garantuje efikasnu potrošnju goriva. Sistem predlaže rutu izabranu na osnovu efikasnosti, koja uzima u obzir obim saobraćaja, individualan stil vožnje i lokalne uslove. Funkcija „krstarenja“ omogućava vozilu da krstari putem pri brzinama do 160 km/h kada vozač skine nogu sa pedale gasa, bez kočenja. U SPORT režimu, automobil reaguje direktnije, stvarajući dinamičnije iskustvo u vožnji.

  • Krstarenje

    Funkcija „krstarenja“ omogućava vozilu da krstari putem pri brzinama do 160 km/h kada vozač skine nogu sa pedale gasa bez kočenja.

  • Sistem za predviđanje rute

    Sistem za predviđanje rute koristi navigacioni sistem kako bi procenio uslova na lokalnim putevima i unapred vam pružio savete. Ako iza sledeće krivine postoji ograničenje brzine, sistem savetuje vozača da uspori pre nego što uđe u krivinu.

  • ECO PRO ruta

    ECO PRO ruta takođe pomaže da se gorivo efikasno troši. Sistem predlaže efikasne rute koje uzimaju u obzir obim saobraćaja, vaš stil vožnje i lokalne uslove.

  • Adaptivni režim

    Adaptivni režim je inteligentna i interaktivna funkcija kontrole iskustva u vožnji. Adaptivni režim utiče na dinamičku kontrolu oslanjanja, upravljanje i Steptronic transmisiju i stalno prilagođava podešavanja kako bi odgovarala trenutnoj situaciji u vožnji, bez obzira na izabrani režim vožnje (COMFORT/SPORT).
    Kada je adaptivnom režimu, sistem prati razne indikatore kao što je „kickdown“ funkcija, okretanje volana i kruz kontrolu, zajedno sa individualnim stilom vožnje. Osim toga, sistem se takođe oslanja na interakciju sa navigacionim sistemom u realnom vremenu kako bi podesio suspenziju pre krivine, raskrsnice ili različitih uslova na putu. Pored adaptivnog režima, vozač takođe može izabrati SPORT, COMFORT ili ECO PRO režime.

Potrošnja goriva i emisija CO2 gasova.

Potrošnja goriva i emisije CO2 za modele BMW Serije 7 sa benzinskim ili dizel motorom:
Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 12,6* do 4,4
Emisije CO2 u g/km (kombinovano): 299 do 116

 

Potrošnja goriva, emisije CO2 za modele BMW Serije 7 iPerformance:
Potrošnja goriva u l/100km (kombinovano): 2.1 do 2.3
Emisija CO2 gasova u g/km (kombinovano) 49 do 53
Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinovano): 12.5 do 13


Potrošnja goriva i emisija CO2 gasova za BMW 750Li xDrive:
Potrošnja goriva u l/100km (kombinovano): 8.3 do 8.5
Emisija CO2 gasova g/km (kombinovano): 192 do 197


*Za pojedine modele, prikazane vrednosti predstavljaju verovatne tehničke specifikacije
** Prikazane vrednost su verovatne tehničke specifikacije.


BMW iPerformance meli 740e, 740Le i 740Le xDrive će biti dostupni počev od 2016 godine.


Vrednosti vezane za potrošnju, emisiju CO2 gasova i potrošnju energije zavise od tipa i veličine izabranih točkova.


Dodatne informacije o zvaničnoj potrošnji goriva i emisiji CO2 gasova za nove putničke automobile se mogu pronaći u „Uputstvo za potrošnju goriva i emisiju CO2 gasova novih putnički vozila“, koje je besplatno dostupno na svim prodajnim mestima i kod DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirt-Str.1, 73760 Ostfildern, Nemačka.