BMW Serija 7 iPerformance

ELEKTRIFIKUJUĆI OSEĆAJ VOŽNJE.

BMW 740e Plug-in HIbrid.

BMW iPerformance

ELEKTRIFIKUJUĆI OSEĆAJ VOŽNJE.

BMW 740e Plug-in HIbrid.

Domet i performanse BMW TwinPower Turbo motora zajedno sa efikasnošću elektromotora: Modeli BMW Serije 7 sa tehnologijom BMW EfficientDynamics eDrive (BMW 740e/740Le/740Le xDrive iPerformance) spajaju najbolje iz oba sveta. Rezultat je znatno niža potrošnja goriva sa slično umanjenim emisijama. I performanse vožnje koje donose još intenzivniji doživljaj komfora i dobrobiti u modelima BMW Serije 7.

ELEKTRIFIKUJUĆI OSEĆAJ VOŽNJE.BMW 740e Plug-in HIbrid.

Domet i performanse BMW TwinPower Turbo motora zajedno sa efikasnošću elektromotora: Modeli BMW Serije 7 sa tehnologijom BMW EfficientDynamics eDrive (BMW 740e/740Le/740Le xDrive iPerformance) spajaju najbolje iz oba sveta. Rezultat je znatno niža potrošnja goriva sa slično umanjenim emisijama. I performanse vožnje koje donose još intenzivniji doživljaj komfora i dobrobiti u modelima BMW Serije 7.

Read more

KONCEPT VOZILA.

BMW sedan luksuzne klase sa vrednostima minimalne potrošnje goriva i punim dinamičkim karakteristikama u svim modovima vožnje. Zahvaljujući svom komforu i dinamičnosti, BMW Serije 7 iPerformance potvrđuje sva iščekivanja. Eksterno, model iPerformance se razlikuje od modela sa konvencionalnim pogonom po eDrive amblemima s obe strane na C-stubovima, na primer, kao i po i-amblemu na prednjim bočnim panelima. Plave letvice prednje rešetke i plava središta točkova takođe su prepoznatljive oznake inovativne pogonske tehnologije ovog vozila. Ono se iznad svega ističe dometom u čisto električnom modu. Sa 44 do 48 kilometara (41 do 45 kilometara sa xDrive sistemom), i vozi bez lokalnih emisija i bez potrošnje goriva. Čak i u kombinovanom modu, vrednosti emisija CO2 za BMW Serije 7 iPerformance iznose 51 do 45 g/km (56 do 49 g/km sa sistemom xDrive). Visokonaponska baterija je smeštena ispod zadnjeg sedišta tako da preostaje dovoljno zapremine od 420 litara za kabasti prtljag. Ovaj koncept vozila orijentisan prema budućnosti je nenadmašan.

JEDINSTVENO PONAŠANJE TOKOM VOŽNJE.

Kao plug-in hibrid, BMW Serije 7 iPerformance ima različite modove vožnje, preko kojih vozač može da itekako utiče na stvarnu potrošnju goriva. Rezultat u praksi zavisi najpre od izbora modova vožnje – a potom i od ličnog ponašanja u vožnji. Kada je baterija sasvim napunjena, udaljenost od 48 kilometara (do 45 kilometara sa xDrive sistemom) može se prevaliti na čisto električan način pre nego što se ne uključi BMW TwinPower Turbo benzinski motor za optimalnu efikasnost i domet.

POGONSKI SKLOP.

Moćni BMW TwinPower Turbo 4-cilindarski benzinski motor i veoma efikasan eDrive elektromotor pokreću model BMW Serije 7 iPerformance. Izlazna snaga sistema je 240 kW (326 ks) sa kombinovanom potrošnjom sistema od 2,2 do 2,0 l/100 km (2,5 do 2,1 l/100 km sa xDrive sistemom)*. Inteligentan sistem pogona na sva četiri točka BMW xDrive daje optimalnu vuču. Kombinacija ovih BMW EfficientDynamics tehnologija dovela je do inovativnog vozila sa ekonomičnim vrednostima potrošnje koje, istovremeno, nudi punu voznu dinamičnost i stabilnost u svim uslovima na putu.

* Vrednosti potrošnje goriva i emisija CO2 zavise od odabrane veličine guma.

  • BMW TwinPower Turbo 4-cilindrični benzinski motor

    BMW TwinPower Turbo 2.0-litarski 4-cilindarski benzinski motor u modelu BMW 740e/Le iPerformance garantuje sjajan doživljaj vožnje, nudeći responzivnu isporuku snage čak i pri malim brzinama i moćni obrtni moment u širokom rasponu broja obrtaja. Osim toga, štedljiv je, uz nisko zagađenje. 

    Benzinski 4-cilindarski motor obuhvata svaku visoko razvijenu komponentu u modernoj proizvodnji motora. Da bi pojačao dinamičnost i efikasnost, BMW koristi TwinPower Turbo tehnologiju sa potpuno varijabilnom Valvetronic kontrolom ventila uključujući i Double-VANOS varijabilnu kontrolu bregaste osovine i High-Precision ubrizgavanje. To pomaže motoru da radi sa velikim faktorom efikasnosti i snage u bilo kom opsegu opterećenja, čime smanjuje potrošnju goriva. U plug-in hibridu, on radi u opsegu visokog opterećenja sa optimalnim faktorom efikasnosti i snage dok se puni visokonaponska baterija. Ovo znači da se električna energija za visokonaponsku bateriju generiše na veoma efikasan način dok je vozilo u pokretu.

    Ovaj motor je deo ponude iz BMW EfficientDynamics. On generiše izlaznu snagu od 190 kW (258 ks), obrtni moment od 400 Nm i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,5 do 5,4 sek. (xDrive: 5.3 s). Kombinovana potrošnja goriva: 2,2 do 2,0 litra na 100 km (xDrive: 2,5 do 2,1 l/100 km) sa emisijama CO2 od 51 do 45 g/km (xDrive: 56 do 49 g/km).

  • Električni motor

    Vodeno hlađeni električni motor u ovom hibridu je integrisan u transmisiju vozila. Sposoban je da generiše 83 kW (113 KS) i isporučuje maksimalni obrtni momenat od 250 Nm. Možete preći približno 40 km* (37 km sa xDrive pogonom*) u električnom režimu, postižući maksimalnu brzinu od 120 km/h.

    Kada vozač skine nogu sa pedala gasa, električni motor služi kao generator, napajan točkovima, i pretvara kinetičku energiju u električnu energiju procesom poznatim kao rekuperacija. Još veća stopa rekuperacije se postiže kočenjem. Dok određenog pritiska na pedalu kočnice, vozilo se usporava samo električnim motorom, koji u isto vreme pretvara kinetičku energiju u elektricitet. Ova besplatna energija se potom može koristiti radi pognjenje vozila putem električnog motora ili za napajanje električnih komponenti. Na ovaj način se smanjuje potrošnja gorva i značajno poboljšava efikasnost pogonskog sistema.

    *Ove vrednosti su preliminarne vrednosti koje još nisu potvrđene. One su bazirane na pneumaticima od 17 i 18 inča sa smanjenim otporem kotrljanja.

     

  • Baterija visoke voltaže

    Visokonaponska baterija za BMW 740e/Le iPerformance limuzinu smeštena je pod zadnjim sedištem, gde je bezbedna i štedi na prostoru. Prtljažnik je tek malo manji nego u konvencionalnim modelima, zapremine 420 litara. Baterija se može puniti pomoću isporučenog kabla, iz konvencionalne kućne utičnice od 230 volti ili na javnoj stanici za punjenje. Tokom putovanja, elektromotor povremeno deluje kao generator, pretvarajući kinetičku energiju u elektricitet (rekuperacija), koji skladišti u bateriji.

    Zahvaljujući litijum-jonskoj tehnologiji, tečno hlađena visokonaponska bateriuja ima visoku energetsku gustinu i relativno kompaktne dimenzije. Sa kapacitetom od 9,2 kWh, ona može da isporuči 83 kW elektromotoru za tili čas. Sasvim napunjena, omogućava čisto električni domet od 44 do 48 km za model BMW 740e/Le iPerformance limuzinu, kao i električnu maksimalnu brzinu do 140 km/h.

Inteligentno upravljanje energijom

INTELIGENTNO UPRAVLJANJE ENERGIJOM.

Inteligentno upravljanje energijom jedan je od glavnih stubova koncepta BMW iPerformance. Ovaj sistem koordinira interakciju svih komponenti pogona kako bi se kombinovala najbolja moguća efikasnost sa sjajnom dinamičnošću vožnje. Inteligentno upravljanje energijom optimalizuje faktor snage i efikasnosti hibrida prediktivnim izborom odgovarajućeg pogona. Na primer, dostupni navigacioni podaci koriste se za prepoznavanje unapred odseka trase i situacija u vožnji koje najbolje odgovaraju elektromotoru ili punjenju visokonaponske baterije.


U situacijama u kojima bi motor s unutrašnjim sagorevanjem imao nizak faktor snage i efikasnosti, sistem prelazi u viši opseg opterećenja sa boljim faktorom snage i efikasnosti. To znači da motor s unutrašnjim sagorevanjem proizvodi dodatnu snagu. Ova snaga se koristi za stvaranje elektriciteta namenjenog bateriji preko elektromotora/generatora, za kasniju upotrebu u električnoj vožnji ili efikasnoj podršci motoru s unutrašnjim sagorevanjem. Tako se takođe kontroliše elektromotor/generator, pa se kinetička energija pretvara u električnu energiju u vreme kretanja po inerciji i prilikom kočenja. U kombinaciji sa ECO PRO modom, inteligentno upravljanje energijom adaptira sve sisteme vozila, uključujući sve pomoćne komponente i funkcije komfora, tako da se gorivo troši savesno i veoma efikasno.


Dugme za eDrive dopušta vozaču da bira između tri različita moda električne vožnje. Kada pokreće vozilo, mod AUTO eDrive (hibrid) aktivan je automatski. Mod MAX eDrive omogućava čisto električnu vožnju brzinom do 140 km/h. U modu Battery Control, sačuvana električna energija zadržava se za kasniju upotrebu.

  • AUTO eDrive režim

    Pri pokretanju vozila, mod AUTO eDrive mode, tj. hibridni mod aktivan je automatski, a vozač može selektivno da koristi prednosti ekstremno efikasnog čisto električnog pogona. Zavisno od opterećenja teretom i nivoa napunjenosti električne baterije, vozilo koristi samo električnu energiju do brzine od 80 km/h. Prikaz merača energije na instrument tabli izveštava vozača o električnoj snazi koju vozilo trenutno koristi i o trenutkui kada će zahtevi za dodatnom energijom dovesti do automatskog uključenja motora s unutrašnjim sagorevanjem.

  • MAX eDrive režim

    U MAX eDrive režimu – čisto električni režim vožnje – električni pogon generiše maksimalnu snagu. Vozač može pritisnuti pedalu gasa do kraja bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem, i vozilo može postići maksimalnu brzinu od 120 km/h. Kada je potrebno više snage, motor sa unutrašnjim sagorevanjem se može upaliti u bilo kom trenutku putem ručice menjača ili pritiskom na pedalu gasa u „kickdown“ položaj.

  • Battery Control režim

    U Baterry Control režimu, vozilo je pogonjeno samo motorom sa unutrašnjim sagorevanjem dok se ne napuni do nivoa podešenog od strane vozača. Sačuvana električna energija je rezervisana za naknadnu vožnju na električnu energiju.

  • Prediktivna selekcija

    Kada unesete vaše odredište u navigacioni sistem, sistem za prediktivno upravljanje energijom analizira isplaniranu rutu koristeći podatke kao što je ograničenje brzine i saobraćajne informacije u realnom vremenu. Sistem potom koristi režim vožnje isključivo na električnu energiju i u skladu sa situacijom i delovima vaše rute koji su odgovarajući za to: u gradskom saobraćaju.

PUNJENJE.

Bez obzira da li koristite redovnu električnu utičnicu ili BMW iWallbox iz sveobuhvatne ponude 360° ELECTRIC ponuda i usluga – punjenje baterije visoke voltaže ne može biti jednostavnije. Možete napuniti bateriju dok ste u pokretu ili na jednoj od mnogih ChargeNow javnih stanica za punjenje.

  • Punjenje kod kuće

    Vozilo se može zgodno puniti kod kuće iz konvencionalne kućne utičnice od 230 volti i sasvim je puno za manje od 4 sata. Port za punjenje na vozilu smešten je iza klapne na prednjem levom bočnom panelu. Za punjenje je potreban samo isporučeni kabl, koji se može odložiti bezbedno i kompaktno u zadnjem levom odeljku prtljažnika. Specijalna zaptivka štiti port za punjenje i zapušač od elemenata. Specijalni zidni punjač ili BMWi Wallbox može se koristiti umesto obične utičnice. Ova jedinica nudi veću snagu punjenja, tako da je proces punjenja mnogo brži. Status punjenja visokonaponske baterije može se pročitati na višebojnom krugu od LED lampi Zavisno od različitih faktora, na primer snage punjenja na izvoru energije, broja uređaja koji aktivno troše elektricitet u kolima tokom postupka punjenja i upotrebe punjača BMWi Wallbox, potrebno je približno 2,4 sata da se prazna visokonaponska baterija sasvim napuni. Pored toga, prostor za putnike može se prethodno zagrejati ili rashladiti tokom spoljnog punjenja. Pošto se veliki deo vožnje obavlja čisto na električni pogon, troškovi putrovanja mogu se značajno umanjiti.

  • Punjenje u javnosti

    Vozilo može biti napunjeno putem utičnice u vašem domaćinstvu, koristeći kabl za punjenje i takođe na javnim stanicama za punjenje uz pomoć kabla dostupnog iz ponude BMW dodatna oprema. Na taj način, nakon šopinga, vozač može nastaviti sa vožnjim sa „punim rezervoarom“ bez emisije gasova. Utičnica za punjenje se nalazi iza poklopca na prednjem levom panelu vozila. Sve što je potrebno za punjenje je isporučeni kabl, koji se može bezbedno odložiti iznad levog blatobrana unutar prtljažnika. Radi punjenja na javnim stanicama za punjenje, kabl iz BMW dodatne opreme je potreban. Vreme punjena zavisi od nekoliko faktora, na primer trenutnog napona i broja aktivnih uređaja koji troše električnu energiju.
    Specijalni gumeni prsten štiti utičnicu za punjenje od spoljašnjih elemenata. LED prsten oko utičnice za punjenje ukazuje na status punjenja. Navigacioni sistema i BMW ConnectedDrive aplikacija pružaju vozaču informacije o lokaciji i dostupnosti odgovarajućih stanica za punjenje.
    Autentifikacija na stanici za punjenje i mesečni računi sa električnu energiju se mogu platiti koristeći ChargeNow karticu dostupnu u sklopu BMW ChargeNow usluga mobilnosti.
    Napomena: ChargeNow je usluga u sklopu 360° ELECTRIC ponude i dodatno se plaća.

Potrošnja goriva i emisija CO2 gasova.

Potrošnja goriva i emisije CO2 za modele BMW Serije 7 sa benzinskim ili dizel motorom:
Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 12,6* do 4,4
Emisije CO2 u g/km (kombinovano): 299 do 116

 

Potrošnja goriva, emisije CO2 za modele BMW Serije 7 iPerformance:
Potrošnja goriva u l/100km (kombinovano): 2.1 do 2.3
Emisija CO2 gasova u g/km (kombinovano) 49 do 53
Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinovano): 12.5 do 13


Potrošnja goriva i emisija CO2 gasova za BMW 750Li xDrive:
Potrošnja goriva u l/100km (kombinovano): 8.3 do 8.5
Emisija CO2 gasova g/km (kombinovano): 192 do 197



Vrednosti vezane za potrošnju, emisiju CO2 gasova i potrošnju energije zavise od tipa i veličine izabranih točkova.


Dodatne informacije o zvaničnoj potrošnji goriva i emisiji CO2 gasova za nove putničke automobile se mogu pronaći u „Uputstvo za potrošnju goriva i emisiju CO2 gasova novih putnički vozila“, koje je besplatno dostupno na svim prodajnim mestima i kod DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirt-Str.1, 73760 Ostfildern, Nemačka.

Read more