BMW M
BMW M Serija BMW M modeli na trkačkoj stazi

PREGLED ISTORIJATA BMW M SERIJE

Strast za automoto sportom, ekskluzivnost i perfekcija – pridružite nam se na putovanju koje traje gotovo 50 godina i upoznajte BMW M automobile! Saznaćete od nas sve o legendarnim modelima počev od BMW M1 i M3 do aktuelnog BMW M8. Otkrijte vanserijske performanse i priliku da individualizujete modele koristeći delove iz kolekcija BMW Individual i BMW M.

Pročitajte više

PREGLED ISTORIJATA BMW M SERIJE

BMW M1 (E26).

BMW M Serija BMW M1 E26 pogled sa strane u mestu


Sa svojim vanvremenskim klinastim oblikom, prvo vozilo koje je krajem sedamdesetih razvio tadašnji BMW Motorsport GmbH dočekano je sa oduševljenjem. Na razvoju je radila dizajnerska legenda Đorđo Đuđaro, a oblik se zasniva na studiji BMW Turbo iz 1972. koju je izradio BMW-ov dugogodišnji dizajner Pol Brak. Uski bubrežnjaci, sklopiva prednja svjetla i jasno iscrtane linije spajaju estetičnost i dinamičnost. A verzija je takođe legendarna: do 1983. je najbrže serijsko vozilo u Nemačkoj. Super sportski automobil sa motorom srednjih dimenzija postiže maksimalnu brzinu od preko 260 km/h, i uspostavlja tradiciju M modela namenjenih za svakodnevnu vožnju i puteve. 

Od 1979. do 1981. proizvedeno je tek 460 primeraka – i svaki je ručno izrađen. Svi oni koji su imali dovoljno sreće da voze BMW M1 pričaju o izuzetnom stilu u vožnji, fleksibilnoj dinamičnosti u krivinama i potentnom motoru od 3,5 litra.

Period proizvodnje: 1978 – 1981 

Motori: 3.5 litara (204 kW, 277 KS), 6-cilindara

Dužina/širina/visina: 4,359 mm / 1,824 mm / 1,138 mm

BMW M 1 KUPE (E82).

BMW M Serija BMW Serija 1 M kupe E82 prikaz sa strane u vožnji gradskim ulicama

Iako BMW 1 od 2004. oduševljava vozače koji cene sportski karakter i izvanrednu upravljivost u kompaktnom vozilu, BMW 1 M kupe postaje dostupan je tek od 2011. Dva turbopunjača povećavaju redni 6-cilindrični benzinski motor na 340 KS (250 kW). U kombinaciji s kratkim međuosovinskim razmakom i širim tragom točkova od standardnom BMW 1 modela, čime iskustvo u vožnji postaje još dinamičnije. Više od 6300 vozila proizvedeno je do 2012. Tri godine kasnije BMW M2 se pridružuje seriji, te nastavlja koncept spajanja kompaktnog vozila s najboljim karakteristikama sportskog automobila.

Period proizvodnje: 2011 – 2012

Motori: 3.0 litra (250 kW, 277 KS), 6-cilindara

Dužina/širina/visina: 4,380 mm / 1,803 mm / 1,420 mm

BMW M2 (F87).

BMW M Serija BMW M2 F87 prikaz sa strane u vožnji gradskim ulicama

Od 2015. BMW M2 je određen za naslednika modela BMW 1 M kupe koji će nastaviti dinamičnu, moćnu kompaktnu seriju koju su uspostavili BMW 2002 Turbo i BMW M3 (E30).

Prepoznatljiva, samouverena spoljašnjost vozila sa velikim usisnicima u širokoj maski prednjeg delu pravo su svedočanstvo. Šestcilindrični turbo benzinski motor ima impresivan obrni moment i snagu, koji se na drum prenose opcionim mjenjačem s dvostrukim kvačilom. BMW M2 Competition, s dodatnom snagom od 30 kW (40 KS), prepušta svoje mesto 2018. svom pravom nasledniku BMW M2 CS (Club Sport). Ovaj model izrađen u samo 2200 primeraka ima motor od 331 kW (450 KS). U svakoj verziji, M šasija brine za rafinirano, precizno upravljanje i kontrolu i vrhunski užitak u vožnji.

Period proizvodnje BMW M2: 2015 – 2018, M2 Competition: 2018 – 2020, M2 CS: 2020

Motori: 3.0 litre (272 – 331 kW, 370 – 450 KS), 6-cilindara

Dužina/širina/visina: 4,461 – 4,468 mm / 1,854 – 1,871 mm / 1,410 – 1,414 mm

BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80).

BMW M Serija BMW M3 G80 prikaz spreda u vožnji gradskim ulicama

Prvobitno je BMW M3 (E30/2S, E30/2SC) planiran kao verzija trkačkog modela za javne drumove. Međutim, interes je toliko velik da se proda mnogo više od 5000 vozila potrebnih za odobrenje grupe A. Ekstremna dinamičnost odmah je vidljiva na spoljašnjosti vozila; od širokih branika i kultnih zadnjih krila do novodizajniranog C-stuba. U unutrašnjosti se takođe nalazi sve ono što je dokazalo svoju vrednost u trkama: interno ventilirajući kočioni diskovi, sportski menjač s donjom levom prvom brzinom, 2,3-litarski 4-cilindrični benzinski motor od 200 KS (143 kW).

Dok trkačka verzija ide iz pobede u pobjede, BMW M3 premašuje sva prodajna očekivanja: prodato je više od 18.000 vozila, uključujući i kabriolet verziju. Tu je i revidirana verzija Evolution od 220 KS (154 kW) i BMW M3 Sport Evolution sa zapreminom od 2,5 litre i 238 KS (166 kW).

Te 1992. druga generacija modela BMW M3 (E36) nastavlja priču o uspehu. Vozilo je očigledno zrelije. Postoje samo manje vizuelne izmene u odnosu na obični model, kao što su aerodinamički optimizirani M spoljni retrovizori. Ipak, tu su i radikalne promene ispod haube: linijski 6-cilindrični benzinski motor sa 286 KS (210 kW) i promenljivim bregastim vratilima iznad glave (VANOS sistem) daje ubrzanje koje oduzima dah. Od 1995. model je ažuriran kako bi doneo ne samo dodatnih 200 cm3, već i 321 KS (236 kW). 

Na smeni milenijuma lansirana je treća verzija modela BMW M3 (E46), a godinu dana kasnije stiže i BMW M3 kabriolet. Oni nastavljaju temeljni koncept iza serije BMW M3, kombinujući sve manju težinu sa što većom dinamikom u vožnji. M geni su upadljivi u iskustvu u vožnji modela od 343 KS (252 kW). Eksterijer kupea i kabrioleta razlikuje se od standardnog modela po širem nagibu, rešetkama na prednjim branicima i kupoli na haubi. 

BMW M3 modeli proizvedeni između 2007. i 2013. sada su opremljeni brojnim novim funkcijama. Kao i obični modeli, dostupne su tri karoserije: limuzina (E90), kupe (E92) i kabriolet (E93). Po prvi put, BMW M3 ima V8 motor. 4-litarski sklop isporučuje 420 KS (309 kW) i vrti se do 8.300 o/min – najveći serijski motor koji je BMW ikada napravio! Uz opcioni M Driver's Package, automobil postiže maksimalnu brzinu od 280 km/h. 

Od 2014. godine, peta generacija modela BMW M3 (F80) ponovo se oslanja na redni 6-cilindarski benzinski motor koji je, po prvi put u modelima BMW M3, opremljen turbopunjačem. Motor isporučuje svoj maksimalni obrtni moment od 1850 o/min, što mu omogućava snažno ubrzanje, bez obzira na to šta se dešava oko njega. BMW M3 limuzina od 432 KS (317 kW) ostaje jedini dostupni dizajn karoserije – povezani kupe i kabriolet modeli sada se nazivaju BMW M4. Proširenja blatobrana, M spoljni retrovizori i tamni M karbonski krov takođe pokazuju okolini i posmatraču da ovo vozilo krasi izvanredna upravljivost i dinamičnost u vožnji. BMW M3 Competition je predstavljen 2016, s motorom koji isporučuje 450 KS (331 kW) i koristi adaptivnu M šasiju u standardnom paketu opreme.

Tokom 2018. BMW M3 CS model se proizvodi samo tri meseca, a motor donosi dodatnih 10 KS kako bi se povećao na 460 KS (338 kW).

BMW M3 (G80) dostupan je javnosti od 2021. s radikalno drugačijim izgledom od standardne limuzine zbog svog velikog, visoko postavljenog bubrega. Model nastavlja koncept kombinovanja sportskog karaktera, dinamičnosti i svakodnevne praktičnosti svog prethodnika BMW M3 – Sportska limuzina opremljena je manuelnim 6-stepenim menjačem i motorom od 480 KS (353 kW). Dostupan je i BMW M3 Competition, koji nudi 510 KS (375 kW). 8-stepeni M Steptronic Drivelogic menjač omogućava brze promene i donosi maksimalnu dinamičnost u vožnji, u kombinaciji s precizno podešenom M šasijom. 

Period proizvodnje BMW M3: 1986 – do danas

Motori: 2.3 – 3.0 litra (143 – 375 kW, 200 – 510 KS), 4-, 6- i 8-cilindara

Dužina/širina/visina: 4,346 – 4,794 mm / 1,680 – 1,887 mm / 1,370 – 1,431 mm

BMW M4 (F82, F83, G82).

BMW M Serija BMW M4 G82 pogled sa strane u mestu


BMW serija 4 predstavlja sasvim jasnu zamenu za seriju 3 kupe i jasan prekid. Očigledno dizajnirano od nule, ovo vozilo značajno se razlikuje od BMW-a serije 3 sa svojim udubljenim putničkim prostorom, dužom haubom i kraćim prepustima – čime dobije još izražajniji i snažniji izgled. Isto važi i za BMW M4 kupe i M4 kupe Competition (2016. – 2020.) koji isporučuju 450 KS (331 kW), što je slučaj i sa M4 kupeom CS sa 460 KS (338 kW) iz 2017. i 2018.. U međuvremenu, M4 je dostupan kao GTS kupe (2017. – 2018.), uz motor od 500 KS (368 kW). M4 kabriolet i M4 Competition kabriolet donose neku novu svežinu. Svi modeli koriste 3,0-litarski 6-cilindrični benzinski motor s dvostrukim turbo punjačem.

Znatno duža i šira druga generacija postavlja jasnu vizuelnu distancu s duplim bubregom koji stoji visoko, nagnut napred. Uz BMW M4, 3,0-litarski benzinski motor sa 6 cilindara isporučuje 480 KS (manuelni menjač) i 510 KS (8-stepeni automatski menjač) (353 odnosno 375 kW). Uz opcioni M Driver's Package, postiže brzinu od 290 km/h. Dinamičnost i agilnost naglašeni su preciznim, beskompromisnim dizajnom.

Period proizvodnje BMW M4: 2014 – do danas

Motori: 3.0 litra (317 – 375 kW, 431 – 510 KS), 6-cilindara

Dužina/širina/visina: 4,671 – 4,794 mm / 1,870 – 1,887 mm / 1,383 – 1,394 mm

BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).

BMW M Serija BMW M5 F90 prikaz spreda u vožnji gradskim ulicama

Vizuelno, prvi BMW M5 (E28S) iz 1985. skoro da se nije razlikovao od standardne limuzine. Ipak, ručno rađena vozila imaju ažurirani BMW M1 motor i stoga mogu postići brzinu od preko 250 km/h. S više od 2200 proizvedenih jedinica postavljeni su temelji za vrhunsku verziju jedne od najuspešnijih sportskih limuzina.

Od 1988. nova BMW serija 5 uključuje i novi M5 (E34S). U početku isporučuje 315 KS (232 kW), ali 1992. godine motori su rekonstruisani. Sada izvlače 340 KS (250 kW) iz zapremine od 3,8 litara i, u ograničenoj seriji od manje od 900 primeraka, automobil je dostupan i kao M5 karavan. Zahvaljujući svom besprekornom iskustvu u vožnji i upravljanju visoke preciznosti, ovaj M5 se sigurno i kompetentno nosi sa svakom situacijom. 

Od 1998. do 2003. BMW M5 (E39S) osvaja auto-puteve svojim 8-cilindarskim motorom zapremine od 5 litara i 400 KS (294 kW). U to vreme, predstavlja savršen primer sportske limuzine – idealne za svakodnevnu upotrebu, ali zahvaljujući svojim performansama i dinamičnosti, prikladan je i ako bilo koji drugi sportski automobil.

Model naslednik (E60) pojavljuje se u prodajnim salonima 2005. godine, a sledi ga karavanska verzija (E61) 2007, koja je ujedno i poslednji M5 sa ovim obliku karoserije. Opremljen 10-cilindarskim motorom, njegovih 507 KS ubrzava vozilo do 305 km/h uz opcioni M Driver's Package. 

Te 2011. godine BMW M GmbH po prvi put oprema M5 (F10) s dvostrukim turbo motorom. Motor isporučuje 560 KS (412 kW) i, u to vreme, najsnažniji je model u BMW-ovoj ponudi. Dve godine kasnije, prvi model M5 Competition dostupan je s blagim povećanjem performansi na 575 KS (423 kW), a 2014. 8-cilindarski “30 years of M5” Special Edition je rekonstruisan za proizvodnju i 600 KS (441 kW). Postavljanje maksimalnog obrtnog momenta između 1.500 i 5.750 obrtaja u minuti je neobično – tako da je kapacitet ubrzanja tu, bez obzira na ostale uslove.

Aktuelni BMW M5 (F90) ostao je veran liniji proizvoda od 2017. i predstavlja kombinaciju tipičnog M sportskog duha, udobnosti i elegancije svojstvene za BMW limuzine serije 5. Prepoznatljivi motor iz prethodnog M5, novi M xDrive pogon na svim točkovima i 8-stepeni M Steptronic menjač znače snažno ubrzanje i izvanrednu dinamičnost u vožnji, tipične odlike za model sa oznakom BMW M GmbH. Ovaj nivo 2018. je nadmašio BMW M5 Competition, koji isporučuje 25 KS više, i sa 625 KS (460 kW) izlazi na ulice. Ograničene proizvodnje od samo godinu dana, BMW M5 CS (Competition Sport) ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,0 sekunde i donosi 635 KS (467 kW). Delovi od ugljeničnih vlakana smanjuju težinu ove ekstremne sportske limuzine koja se, na zahtev, može elektronski kontrolisati od 305 km/h.

Period proizvodnje BMW M5: 1985 – 1995, 1998 – 2003, 2005 – do danas

Motori: 3.5 – 5.0 litara (302 kW, 410 KS), 6-, 8- i 10-cilindara

Dužina/širina/visina: 4,620 – 4,966 mm / 1,700 – 1,903 mm / 1,400 – 1,512 mm

BMW M6 (E63, E64, F06, F12, F13).

BMW M Serija BMW M6 F13 prikaz sa strane u vožnji gradskim ulicama

Prethodnik M6, BMW M635CSi, završava svoj silazak sa proizvodne trake 1984. Opremljen rekonstruisanim BMW M1 motorom, njegovih 286 KS (210 kW) čini ovaj kupe koji je dizajnirao Pol Brak jednim od najbržih sportskih automobila dostupnih u to vreme.

Krajem 2005. godine, završava se vreme modela BMW 8 (E31), a BMW ponovo lansira kupe luksuzne klase na tržište. Dizajniran pod dirigentskom palicom Krisa Bangla, vozilo ima tipične odlike M kupea: izuzetno snažan 10-cilindarski motor sa 507 KS (373 kW), karakterističan i samouveren dizajn i prilagodljivo podvozje koje ne garantuje samo udobnost, već i preciznost i dinamičnost u vožnji. Isto važi i za verziju automobila s fiksnim krovom i za kabriolet.

Njegov naslednik predstavljen je 2012. Motor sada ima dva cilindra manje, ali znatno veću snagu. Twin-turbo V8 benzinski motor isporučuje 560 KS (412 kW) ili, kao kod M6 Competition, 575 KS (423 kW). Motor Competition kupea rekonstruisan je sredinom 2015. i donosi 600 KS (441 kW) na auto-putu, zahvaljujući 7-stepenom menjaču s duplim kvačilom. Uz opcioni M Driver's Package, BMW M6 postiže brzinu od 305 km/h. Ovaj verzija dostupna u kupeu, kabrioletu i, od 2013, Gran kupeu. 

Period proizvodnje BMW M6: 2005 – 2018

Motori: 4.4 – 5.0 litara (373 – 441 kW, 507 – 600 KS), 8- i 10-cilindara

Dužina/širina/visina: 4,871 – 4,898 mm / 1,855 – 1,899 mm / 1,372 – 1,377 mm

BMW M8 COMPETITION (F91, F92, F93).

BMW M Serija BMW M8 F92 prikaz sa zadnje strane pored drugog modela

M8 kupe postoji već skoro 30 godina. Početkom 1990-ih inženjeri u BMW-u razvili su prototip modela BMW M8 sa V12-cilindričnim motorom na osnovu E31 kupea.

Trebalo je sačekati do 2019. da se prvi BMW M8 Competition kupe (F92), kabriolet (F91) i Gran kupe (F93) s potpunom oznakom pojavi u salonima. S dva paralelna turbopunjača, 8-cilindraš se može pohvaliti snagom od 625 KS (460 kW) koja, uz opcioni M Driver's Package, omogućava brzine znatno iznad 300 km/h.

Čak i kada je parkiran, sasvim je jasno da je BMW M8 savršena kombinacija sportskog duha i luksuza. Radikalne linije su dinamične, a opet neverovatno elegantne. Detalji poput crne hromirane maske hladnjaka i crnih retrovizora visokog sjaja ističu sportski karakter automobila: dodatno naglašen standardnim karbonskim krovom. Štaviše, prilagodljiva M šasija, koja se prilagođava trenutnim uslovima u vožnji i podržava BMW M xDrive, brine za jedinstvenu dinamičnost u vožnji. Bilo da se radi o kuepu, kabrioletu ili Gran kupeu s četvoro vrata, ova vozila nude superlative u svakom pogledu.

Period proizvodnje BMW M8 Competition: 2019 – do danas

Motori: 4.4 litra (460 kW, 625 KS), 8-cilindara

Dužina/širina/visina: 4,867 – 5,098 mm / 1,907 – 1,948 mm / 1,353 – 1,420 mm

BMW X3 M COMPETITION (F97).

BMW M Serija BMW X3 M F97 prikaz spreda u vožnji

M verzija modela BMW X3 prvi put je dostupna javnosti 1993. Sa svojim visokim performansama, izuzetno snažnim 6-cilindarskim twin-turbo benzinskim motorom, vozilo ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4 sekunde, a nakon redizajna, za samo 3,8 sekundi. M xDrive na svim točkovima s aktivnim M diferencijalom brine da se svaki put na podlogu prenese svih 480 KS (353 kW) – fascinantna kombinacija X i M gena. Isto važi i za BMW X3 M Competition model sa 510 KS (375 kW).

BMW X3 M svoju snagu pokazuje i spolja. Horizontalne linije ramena povezuju samouvereni prednji deo s upečatljivim zadnjim delom. Crni bubreg visokog sjaja i elementi M rešetke na bočnim stranama svojim trodimenzionalnim strukturama nagoveštavaju spolja visokokvalitetne tehnologije koje čekaju unutar vozila: na primer, M sportska sedišta nude izuzetnu bočnu podršku, ili M karbon ukrase u kabini. Dakle, vozilo je uvek spremno za dokazivanje na bilo kom terenu.

Period proizvodnje BMW X3 M: 2019 – do danas

Motori: 3.0 litra (353 – 375 kW, 480 – 510 KS), 6-cilindara

Dužina/širina/visina: 4,726 mm / 1,897 mm / 1,669 mm

BMW X4 M (F98).

BMW M Serija BMW X4 M F98 prikaz sa strane u mestu

Model M lansiran je s drugom generacijom BMW X4 2019. Sportska elegancija osnovnog modela još je jasnije i preciznije predstavljena: Ekskluzivni elementi dizajna opcionog M Carbon Exterior Package (više nije dostupan kao paket nakon redizajna modela, već kao pojedinačne komponente od karbonskih vlakana), od usisnika za vazduh u braniku do kapa retrovizora, naglašavaju atletski karakter SUV/Coupé crossovera. Vozilo deli tehničke specifikacije i motore sa modelom BMW X3 M: BMW X4 M ima 480 KS (353 kW), a X4 M Competition 510 KS (375 kW) i ima, nakon redizajna modela, ogroman obrtni moment od 650 Nm. Zahvaljujući opcionom M Driver’s Package, vozila postižu maksimalnu brzinu od 280, odnosno 285 km/h. BMW X4 M kombinuje izvanredne performanse i ekskluzivnost sa izraženim temperamentom.

Period proizvodnje BMW X4 M: 2019 – do danas

Motori: 3.0 litra (353 – 375 kW, 480 – 510 KS), 6-cilindara

Dužina/širina/visina: 4,758 mm / 1,927 mm / 1,618 mm

BMW X5 M (E70, F85, F95).

BMW M Serija BMW X5 M F95 prikaz otpozadi u mestu

Druga generacija prvog sportskog BMW SUV-a 2009. godine redizajnira BMW M GmbH, i tako stvara prvi BMW X5 M (E70). Pokretan sa dva turbopunjača, 4,4-litarski V8-cilindrični benzinski motor, jedan od najčešće korišćenih M motora, proizvodi 555 KS (408 kW). Zajedno sa modelom X6 M, ovo je prvi put da BMW ima xDrive na svim točkovima – naravno u M verziji. Vozilo ima skroman izgled i klasična M dinamičnost u vožnji.

Ovaj plan nastavlja model naslednik (F85) i 4,4-litarski twin-turbo motor, koji na drum donosi 575 KS zahvaljujući novom 8-stepenom M menjaču. Unapređena aerodinamičnost treće generacije BMW-a X5 čini sve što je potrebno, poboljšana tipičnim M elementima kao što su usisnici za vazduh.

Sledeća generacija BMW-a X5 M (F95) majstorski kombinujea M i X gene u performansama i dinamičnosti u vožnji s luksuznim enterijerom i udobnošću. 8-cilindrični benzinski motor s dva turbo punjača isporučuje 600 KS (441 kW) u BMW X5 M i 625 KS (460 kW) u BMW X5 M Competition. Uz opcioni M Driver's Package, SUV postiže maksimalnu brzinu od 290 km/h. 

Period proizvodnje BMW X5 M: 2009 – 2013, 2015 – do danas

Motori: 4.4 litra (408 – 460 kW, 555 – 625 KS), 8-cilindara

Dužina/širina/visina: 4,854 – 4,938 mm / 1,933 – 2,013 mm / 1,739 – 1,747 mm

BMW X6 M (E71, F86, F96).

BMW M Serija BMW X6 M F96 prikaz sa strane u mestu

Godine 2008. BMW X6 (E71) privlači pažnju kao prvi kupe/SUV crossover sa BMW oznakom. Godinu dana kasnije, M model BMW X6 M privlači sve one koji žele najbolje od oba sveta: SUV i sportski automobil; neobuzdanu dominaciju i izvanrednu voznu dinamičnost. Kombinacija M xDrive i 4,4-litarskog M TwinTurbo 8-cilindarskog benzinskog motora (555 KS/408 kW) daje ovom SUV-u neviđenu agilnost – bez obzira na teren.

Od 2015. druga generacija X6 M (F86) spremna je za rad, s poznatim 4,4-litarskim twin-turbo motorom iz M5 i X5 M, koji ima 575 KS (423 kW). Uz opcioni M Driver's Package, vozilo kombinuje profil sličan kupeu s velikim usisnicima vazduha i postiže 280 km/h.

Sa 2019. dolazi i do prelaska modela na X6 M Competition (F96). To znači ništa manje od neverovatnih 625 KS (460 kW) i M xDrive pogon s aktivnim M diferencijalom na drumu uz kombinaciju prednosti zadnjeg i pogona na sve točkove. Ekskluzivne M škrge, poput crne prednje mreže ili M škrga s integrisanim M logotipom, još više naglašavaju prepoznatljivi izgled. BMW X6 M kombinuje luksuz s dominacijom i ekstremnim sportskim duhom – izvanredna kombinacija!

Period proizvodnje BMW X6 M: 2009 – do danas

Motori: 4.4 litra (408 – 460 kW, 555 – 625 hp), 8-cilindara

Dužina/širina/visina: 4,876 – 4,948 mm / 1,983 – 2,019 mm / 1,684 – 1,697 mm

BMW Z3 M (E36/7, E36/8).

BMW M Serija BMW Z3 M E36/8 prikaz sa strane u mestu

Te 1995. BMW lansira Z3 čistunca, roadster model baziran na bivšem BMW kompakt modelu serije 3 (E36). Od 1997. godine, koristeći motor iz bivšeg BMW M3 (E36), vozilo pruža izvanredne performanse, i posebnu dinamičnost u vožnje, i ostavlja daleko snažnije konkurente iza sebe. Godinu dana kasnije, verzija s fiksnim krovom dostupna je i kao M model. Od 2001. nadalje, BMW oprema obe verzije – kupe i Roadster – motorom naslednika M3 (E46), stvarajući dinamičnije upravljanje s gotovo istom snagom zahvaljujući temperamentu koji donose visoki obretaji. 

Period proizvodnje BMW Z3 M: 1997 – 2002

Motori: 3.2 litra (236 – 239 kW, 321 – 325 KS), 6-cilindara

Dužina/širina/visina: 4,025 mm / 1,740 mm / 1,279 mm

BMW Z4 M (E85, E86, G29).

BMW M Serija BMW Z4 M G29 prikaz sa strane u vožnji po gradskim ulicama

Naslednik Z3 Roadstera i kupea značajno raste u veličini i nudi znatno više udobnosti, zbog čega je nazvan Z4. Nakon redizajna 2006. godine, vozilo koje je dizajnirao Kris Bangl takođe je dostupno kao Z4 M, s motorom iz modela BMW M3 (E46), ali sada sa ukupnom snagom od 343 KS (252 kW). Roadster (E85) i kupe (E86) lansirani su u isto vreme. 

BMW nije pravio M verziju za naslednika, E89, ali G29 jeste dostupan kao model sa oznakom M40i. Sa širokim, ravnim prednjim delom i dugačkom haubom, nastavlja koncept roadster dizajnaa, sa snažnim detaljima i vrhunskim sportskim ugođajem u vožnji. Za sve su zaslužani motor od 340 KS (250 kW), adaptivna M šasija i M Sport Diferencijal. 

Period proizvodnje BMW Z4 M: 2006 – 2008, 2019 – do danas

Motori: 3.0 – 3.2 litara (250 – 252 kW, 340 – 343 KS), 6-cilindara

Dužina/širina/visina: 4,091 – 4,321 mm / 1,781 – 1,861 mm / 1,268 – 1,304 mm

BMW M Serija BMW modeli parkirani ispred BMW prodajnog salona

BMW ODOBRENA KORIŠĆENA VOZILA.

BMW M Serija BMW X3 M F97 pogled spreda u vožnji

BMW X3 M.

Potrošnja goriva i emisija CO2.

  • BMW M3:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 10.2–9.6
    Emisija CO2 u g/km (kombinovano): 232–221

    BMW M4:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 10.2–9.6
    Emisija CO2 u g/km (kombinovano): 232–221

    BMW M5:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 10.6
    Emisija CO2 u g/km (kombinovano): 243–242

    BMW M8 kupe:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 10.4
    Emisija CO2 u g/km (kombinovano): 239

    BMW M8 kabriolet:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 10.7
    Emisija CO2 u g/km (kombinovano): 244

    BMW M8 Gran kupe:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 10.7
    Emisija CO2 u g/km (kombinovano): 243

    BMW X3 M:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 10.7
    Emisija CO2 u g/km (kombinovano): 244

    BMW X4 M:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 10.7
    Emisija CO2 u g/km (kombinovano): 244

    BMW X5 M:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 12.5
    Emisija CO2 u g/km (kombinovano): 286

    BMW X6 M:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 12.5
    Emisija CO2 u g/km (kombinovano): 285

    Prikazane vrednosti koje se odnose na potrošnju goriva, emisiju CO2 i potrošnju električne energije određene su prema Evropskoj Uredbi (EC) 715/2007 u verziji koja je bila na snazi u trenutku homologacije. Brojke se odnose na vozilo s osnovnom konfiguracijom u Nemačkoj, a prikazani domet uzima u obzir dodatnu opremu i točkove različite veličine koji su dostupni za odabrani model.

    Specifikacije efikasnosti CO2 određene su u skladu s Direktivom 1999/94/EC i Evropskom uredbom u verziji koja je trenutno aktuelna. Prikazane vrednosti zasnivaju se na potrošnji goriva, vrednostima CO2 i potrošnji energije u skladu sa NEDC ciklusom klasifikacije.

    Sve dodatne informacije o zvaničnoj potrošnji goriva i specifičnoj emisiji CO2 novih putničkih automobila možete preuzeti iz „Priručnika o potrošnji goriva, emisiji CO2 i potrošnji energije novih putničkih automobila“ koji je dostupan na svim prodajnim mestima i na internet stranici https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html.