VIŠE SVAKODNEVNE RELEVANTNOSTI. MANJE NEODREĐENOSTI.

Promena u metodima obaveznog testiranja za potrošnju, emisije i zagađivače.

VIŠE SVAKODNEVNE RELEVANTNOSTI. MANJE NEODREĐENOSTI.

Promena u metodima obaveznog testiranja za potrošnju, emisije i zagađivače.

VIŠE SVAKODNEVNE RELEVANTNOSTI. MANJE NEODREĐENOSTI.Promena u metodima obaveznog testiranja za potrošnju, emisije i zagađivače.

Godine 1992. uveden je Novi evropski ciklus vožnje (skraćeno NEDC). Otad, ova procedura je korišćena za utvrđivanje potrošnje goriva i vrednosti emisija vozila. Međutim, uslovi laboratorijskih testova oduvek su nosili nepogodnosti u utvrđivanju realne vrednosti potrošnje i emisija.

Stoga će do jeseni 2018. novi ciklus vožnje po imenu WLTP (Svetski usaglađena procedura testiranja lakih vozila) korak po korak zameniti NEDC.

Ovaj laboratorijski test će takođe zameniti test emisija koji meri zagađivače neposredno na putu: RDE (Realne drumske emisije).

OD NEDC DO WLTP.

Realinije vrednosti potrošnje i emisije zahvaljujući realnijim uslovima testiranja.

WLTP je nova pravno obavezujuća procedura testiranja za sve proizvođače vozila radi utvrđivanja vrednosti izduvnih emisijia i potrošnje goriva. Aproksimacijom uslova testiranja onima u stvarnom svetu, WLTP će davati praktično relevantnije vrednosti. Jedna od promena je značajno duže trajanje testiranja (30 umesto 20 minuta) kao i redefinisane, značajno veće brzine testiranja.

Da bi se preciznije utvrdile emisije CO2, nova procedura testiranja će obuhvatati ne samo opcije standardne opreme – kao što je ranije bio slučaj – već i svu specijalnu opremu vozila. To će dovesti do dve vrednosti za svaki tip vozila: najnižu i najvišu moguću standardnu vrednost potrošnje u skladu sa opcijama opreme.

Međutim, u slučaju specifične konfiguracije vozila, pojedinačne standardne vrednosti mogu se indikovati direktno.

Zahvaljujući WLTP, moći ćete ubuduće bolje da procenite potrošnju vozila i emisije CO2. Pošto če se ove vrednosti meriti realnije nego ranije, može se očekivati viša potrošnja i rezultati CO2 za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. U slučaju električnih vozila, električni domet će se smanjiti.

BMW već radi na tranziciji do novih procedura testiranja i priprema svoje proizvode korak po korak sa novim vozilima, novim verzijama motora ili tehničkim revizijama. Ovo će omogućiti da se osigura potpuni sklad sa WLTP za celu flotu u BMW Grupi.

Od septembra 2018, svi proizvođači automobila širom EU kao i u Švajcarskoj i Turskoj biće zakonski obavezni da proizvode samo vozila testirana u skladu sa WLTP procedurom. Tranzicija u okviru pojedinih tržišta zavisiće od odgovarajućeg nacionalnog zakonodavstva. Međutim, do decembra 2020, sve zemlje koje usvoje zakonodavstvo EU za odobravanje vozila moraju da navedu WLTP vrednosti za sva vozila.

“ Novo testiranje obezbediće da laboratorijska merenja bolje odražavaju performanse vozila na putu.”
Udruženje evropskih proizvođača automobila

WLTP U POREĐENJU SA NEDC.

Ovo su sve specifične razlike između stare i nove procedure testiranja.

Uslovi testiranja
NEDC
WLTP
Trajanje testa
20 min.
30 min.
Daljina testiranja
11 km
23,5 km
Vreme provedeno u stajanju
24%
13%
Faze testa
Gradska, vangradska, (kombinovano)
Niska, srednja, visoka, ekstra visoka, (kombinovano); (plus “gradska” za električna vozila i vozila sa plug-in hibridni pogonskim sklopom)
Brzina
Prosečna: 34 km/h
Maksimalna: 120 km/h
Prosečna: 46.6 km/h
Maksimalna: 131 km/h
Startna temperatura
20-30° C
Hladan start
14° C
(testirano na 23° C korigovano za14° C)
Hladan start
Opcije specijalne opreme
Nije se uzimala u obzir.
Sve opcije opreme razmatraju se u smislu njihovog uticaja na aerodinamiku, težinu i otpor pri kretanju.

REALNE EMISIJE VOŽNJE.

Restrikcije vrednosti zagađivača na putu.

Pored WLTP, RDE (Realne drumske emisije) takođe će biti obavezan test za sve proizvođače vozila od septembra 2018. U tim RDE testovima, emisije zagađivača poput čestica materije i azotnih oksida (NOx) meriće se direktno na drumu. Ovaj metod utvrđuje prosečne vrednosti emisija koje se mogu očekivati u svakodnevnoj vožnji.

Da bi dalje smanjio vrednosti tih zagađivača, BMW primenjuje različite tehnologije za smanjenje izduvnih emisija u svojim modelima: mere obuhvataju BluePerformance sa SCR (Selektivnom katalitičkom redukcijom) i filtere za čestice u dizel vozilima kao i filtere za čestice u benzinskim vozilima. Na ovaj način, BMW može da postigne niski prag graničnih vrednosti EU6c standarda za izduvne emisije, koji je obavezan za sva nova vozila od jeseni 2018. EU6c standard za izduvne emisije propisuje niže granice za vozila sa benzinskim motorima u poređenju sa EU6b. Iste granice se primenjuju na vozila sa dizel motorima u okviru ciklusa kako za EU6b tako i za EU6c.

EU STANDARD ZA IZDUVNE EMISIJE.

EU STANDARD ZA IZDUVNE EMISIJE.

Opadanje vrednosti. Rast izazova.

Standard EU za izduvne emisije definiše validne granice za izduvne emisije poput azotnih oksida i čestica materija u okviru EU. Granice variraju u skladu sa motorom i tipom vozila. U cilju klimatske zaštite i kvaliteta vazduha, granice sve više jačaju. To suočava proizvođače automobila sa novim izazovima.

SEPTEMBAR 2017.

SEPTEMBAR 2017.

Prelaz korak po korak na WLTP i RDE započeće u septembru 2017.

SEPTEMBAR 2018.

SEPTEMBAR 2018.

Sva nova vozila moraće da se certifikuju u skladu sa WLTP i takođe da budu usklađena sa granicama za broj čestica iz RDE test procedure. To će obezbediti kompatibilnost CO2 emisija i vrednosti potrošnje u svim vozilima.

SEPTEMBAR 2019.

SEPTEMBAR 2019.

Sva novoproizvedena i registrovana vozila moraže takođe da budu u skladu sa NOx RDE granicama po RDE uslovima.

DECEMBAR 2020.

DECEMBAR 2020.

Zemlje koje usvoje EU zakonodavstvo za odobravanje vozila moraju propisati WLTP vrednosti za sva vozila.

ČESTA PITANJA.

Vaša pitanja. Naši odgovori.

  • Šta je WLTP?

    Skraćenica WLTP znači “Svetski usklađena procedura testiranja lakih vozila”.

    To obuhvata novu proceduru testiranja za realnije utvrđivanje potrošnje goriva i vrednosti emisija CO2 za vozila koja će biti pravno obavezujuća za sva vozila od septembra 2018. WLTP će korak po korak zameniti ranije primenjivu proceduru NEDC.

  • Šta je ciklus vožnje WLTP?

    Potrošnja i emisije vozila zavise od stila vožnje. Zbog toga se podaci o vožnji za WLTP prikupljaju širom sveta. Ti podaci su korišćeni da se definišu 4 reprezentativne faze sa različitim prosečnim brzinama: niskom, srednjom, visokom i ekstra visokom. U svakoj od tih faza, postoje različiti intenziteti ubrzavanja, kočenja i zaustavljanja da bi se prikazale situacije relevantne za svakodnevni stil vožnje. Kombinacija tih faza potom za rezultat ima ciklus vožnje.

  • Kako se BMW nosi sa novom WLTP procedurom?

    BMW već radi na tranziciji do nove procedure testiranja i priprema svoje proizvode korak po korak sa novim vozilima, novim verzijama motora ili tehničkim revizijama. Ovo će obezbediti potpuno usklađivanje sa WLTP za čitavu flotu BMW Grupe.

  • Šta WLTP znači za mene?

    Zahvaljujući WLTP, imaćete još bolje sredstvo za procenu toga kolika može biti prosečna potrošnja goriva i emisije CO2 vozila. Istovremeno, međutim, realnije vrednosti će ujedno značiti višu potrošnju i vrednosti CO2 za vozila sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem i manji električni domet za električna vozila (uključujući plug-in hibride).

  • Šta je RDE?

    Skraćenica RDE znači "Realne drumske emisije". Ovo je nova procedura za utvrđivanje zagađivača kao što su azotni oksidi i broj čestica. Ključno je to da se merenje vrši na drumu u realnim uslovima vožnje, a ne u laboratoriji. Uređaj poznat kao Portabl emisioni merni sistem (skraćeno PEMS) kači se na izduvnu cev testiranog vozila sa tim ciljem.

  • Šta je EU6?

    Euro 6 je naziv sada važećeg standarda za izduvne emisije zagađivača. On definiše niže maksimalne vrednosti za čestice materije i emisije azotnih oksida nego EU5. Od jeseni 2018, EU6c emisioni standard postaće obavezan, i u poređenju sa EU6b on navodi još niže granice sadržine broja čestica u vozilima sa benzinskim motorima. Isti prag graničnih vrednosti primenjuje se za dizel motore u okviru ciklusa kako za EU6b tako i za EU6c.

  • Šta znači selektivna katalitička redukcija (SCR)?

    Da bi vrednosti izduvnih emisija mogle dodatno da se umanje, tečni amonijak po imenu AdBlue ubacuje se u izduvni sistem dizel motora.On reaguje sa azotnim oksidima i redukuje ih. Preostaju voda, azot i CO2.

  • Šta je BluePerformance?

    BMW koristi BluePerformance tehnologiju da još više redukuje emisije azotnih oksida u svojim vozilima. Ova tehnologija dopušta da se performanse dizel motora što se emisija tiče dodatnu optimalizuju. Pored filtera za dizel čestice i katalitičkog konvertora za NOx, u nekim modelima SCR katalitički konvertor (SCR = Selektivna katalitička redukcija) sa ubrizgavanjem AdBlue garantuje značajno smanjenje količine azotnih oksida saadržanih u izduvnim gasovima.

  • Šta je filter za čestice?

    Filter za čestice je mera za smanjenje čestice materija prisutnih u dizel motorima, a odnedavno i u benzinskim motorima.

BMW EfficientDynamics